Gå til innhold

DVD med annerledes region enn Norge?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk i dag en DVD jeg bestilte fra USA i Posten.. Da jeg skulle se denne kom det opp denne meldingen: - Wrong Region

Spørsmålet er da åssen får jeg endret dvd spilleren til Sone 1 USA sånn at filmen kan spilles av ?

Er vel et sted i innstillingene bare?

Jeg har en Toshiba DVD spiller men husker ikke hele navnet på den..

noen som kan hjelpe å få gjort det eller vet åssen man gjør det eller hvor i innstillingene på dvd spilleren..?

takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte får du bare gjort dette noen få ganger på dvdspillere, du går inn i min datamaskin høyreklikker på dvd-stasjonen og klikker på egenskaper, deretter finner du egenskaper for stasjonen>maskinvare og der igjen finner du dvd-spiller>dvdsone/region.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Takk for det men jeg fikk det til på min dvd spiller på pcen.. Men jeg snakker om en ordentlig DVD spiller fra Toshiba som går inn i TV :) vet du åssen du gjør det der?

Så på denne, men jeg vet ikke helt om jeg hadde riktig eller lik modell som denne.

Lenke til kommentar

Men jeg snakker om en ordentlig DVD spiller fra Toshiba som går inn i TV :) vet du åssen du gjør det der?

Det blir verre, dvd-spiller er forhåndsinnstilt og tror nok at det ikke kan forandres.

Tror du må forandre formatet på dvd-platen ved å kopiere den og skrive den ut på ny plate med et dertil egnet program.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut hva DVD spilleren heter hvertfall så nå skal jeg søke litt Youtube og Google å se hva jeg finner :)

På fjernkontrollen står det: Toshiba SE-R0242

På forsiden av DVD -spilleren (Toshiba) står det: SD-160

På baksiden av DVD-spilleren står det: Model.NO: SD-160SE

Lenke til kommentar

power on

open the tray

press 7 7 7 7 on the remote

select region 0

Ja, jeg veit det, Har klart det :) søkte på Google.. vanskelig å finne pga det er visst en eldre modell men fant det etterhvert. Tusen takk for hjelpen! Det var til god hjelp! :D

Da kan jeg bestille flere DVD'er fra Amazon :D

Lenke til kommentar

Det finnes endel DVD'er som nekter å spille av dersom sonen er satt til 0 (altså sonefri).

Da må du (med amerikanske DVD'er) sette den til sone 1 i stedet.

Forresten, at man kan bytte sone via fjernkontrollen betyr at spilleren er multisone, ikke sonefri. Liten, men viktig detalj, spesielt på de filmene som ikke spilles på sone 0 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...