Mr Womack Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Hei! Jeg fikk i dag en DVD jeg bestilte fra USA i Posten.. Da jeg skulle se denne kom det opp denne meldingen: - Wrong Region Spørsmålet er da åssen får jeg endret dvd spilleren til Sone 1 USA sånn at filmen kan spilles av ? Er vel et sted i innstillingene bare? Jeg har en Toshiba DVD spiller men husker ikke hele navnet på den.. noen som kan hjelpe å få gjort det eller vet åssen man gjør det eller hvor i innstillingene på dvd spilleren..? takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Ofte får du bare gjort dette noen få ganger på dvdspillere, du går inn i min datamaskin høyreklikker på dvd-stasjonen og klikker på egenskaper, deretter finner du egenskaper for stasjonen>maskinvare og der igjen finner du dvd-spiller>dvdsone/region. Endret 22. oktober 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Takk for det men jeg fikk det til på min dvd spiller på pcen.. Men jeg snakker om en ordentlig DVD spiller fra Toshiba som går inn i TV vet du åssen du gjør det der? Så på denne, men jeg vet ikke helt om jeg hadde riktig eller lik modell som denne. Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Men jeg trur jeg må finne riktig modellnavn på DVD spilleren først Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Men jeg snakker om en ordentlig DVD spiller fra Toshiba som går inn i TV vet du åssen du gjør det der? Det blir verre, dvd-spiller er forhåndsinnstilt og tror nok at det ikke kan forandres. Tror du må forandre formatet på dvd-platen ved å kopiere den og skrive den ut på ny plate med et dertil egnet program. Endret 22. oktober 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Det du vil ha er en "sonefri" DVD-spiller, som kan spille DVD'er i alle soner. Det finnes ofte skjulte menyer eller triks du kan bruke for å gjøre en eksisterende spiller sonefri. Google etter eksakt modellnavn på DVD-spilleren din sammen med "region free" og se hva du finner. Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Ja jeg får gjøre det Finner hele modellnavnet i morra Har leta litt på Youtube, fant mye men ikke akkurat det jeg var ute etter.. Ellers går jo ann å kjøpe en DVD spiller som er Sonefri, koster 200 kr Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Nå har jeg funnet ut hva DVD spilleren heter hvertfall så nå skal jeg søke litt Youtube og Google å se hva jeg finner På fjernkontrollen står det: Toshiba SE-R0242 På forsiden av DVD -spilleren (Toshiba) står det: SD-160 På baksiden av DVD-spilleren står det: Model.NO: SD-160SE Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 power on open the tray press 7 7 7 7 on the remote select region 0 Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 power on open the tray press 7 7 7 7 on the remote select region 0 Ja, jeg veit det, Har klart det søkte på Google.. vanskelig å finne pga det er visst en eldre modell men fant det etterhvert. Tusen takk for hjelpen! Det var til god hjelp! Da kan jeg bestille flere DVD'er fra Amazon Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Det finnes endel DVD'er som nekter å spille av dersom sonen er satt til 0 (altså sonefri). Da må du (med amerikanske DVD'er) sette den til sone 1 i stedet. Forresten, at man kan bytte sone via fjernkontrollen betyr at spilleren er multisone, ikke sonefri. Liten, men viktig detalj, spesielt på de filmene som ikke spilles på sone 0 Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Okei?! Jeg har spilt av en Amerikansk DVD på sone 0 nå ikveld og det funka utmerket! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Jeg ville aldri kjøpt en DVD-spiller som ikke var sonefri i utgangspunktet. Før eller siden er det en film eller serie du vil se som ikke er kommet ut på sone 2, spesielt om man er interessert i mer obskur film. Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Okei?! Jeg har spilt av en Amerikansk DVD på sone 0 nå ikveld og det funka utmerket! Som jeg sa "enkelte DVD'er". Enkelte betyr ikke alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå