Gå til innhold

Ødelagt action-figur, egnet superlim?

ATWindsor

Anbefalte innlegg

Jeg har en slik statue som jeg kjøpte i usa:

GZHEAVYlg.jpg

Denne har dessverre blitt ganske kraftig skadet på flyturen hjem. Er det noen som vet om ett egnet superlim for å lime sammen delene? Helst noe som både er kraftig, og som kan oppløses på et vis uten å ødelegge resten av figuren, i tilfelle jeg gjør noe feil med limingen. Men sistnevnte er kanskje vanskelig å få til i praksis?

Gjerne også noe som kan pusses vekk eller liknende om det tyter ut noe sted.

Bla har hele løpet til geværet brekt av, noen som har noen gode tips om hvordan slikt kan stabiliseres under herdetiden så det ikke blir skrått?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en slik statue som jeg kjøpte i usa:

a>

Denne har dessverre blitt ganske kraftig skadet på flyturen hjem. Er det noen som vet om ett egnet superlim for å lime sammen delene? Helst noe som både er kraftig, og som kan oppløses på et vis uten å ødelegge resten av figuren, i tilfelle jeg gjør noe feil med limingen. Men sistnevnte er kanskje vanskelig å få til i praksis?

Gjerne også noe som kan pusses vekk eller liknende om det tyter ut noe sted.

Bla har hele løpet til geværet brekt av, noen som har noen gode tips om hvordan slikt kan stabiliseres under herdetiden så det ikke blir skrått?

AtW

Tviler på at du kan bruke lynlim ettersom den ikke fester like godt på all slags plast. Sjekk noe som heter plastsveis; et to-komponent lim du får kjøpt på bla. Biltema. Er løpet på gatlingen hult? I så fall bruk små nåler gnidd inn i vaselin eller lignende for å støtte det når du limer. Husk, "less is more" når det kommer til lim!

Lenke til kommentar

Løpene er hule ja, men det er brekt av innenfor der løpet slutter, men det er allikevel kanskje en fint måte å støtte opp på, takk for tips. Figuren er vistnok lagd av noe som heter "polystone" "Polystone is a compound made up largely of polyurethane resin mixed with powdered stone additives that give it added weight and the porcelain or "stone-like" feel that resulted in the materials name itself"

Jeg vet ikke hva det har å si for limingen dog.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...