Gå til innhold

Valget i USA: Forskjellen på Obama og Romney [Diskusjon]

97 stemmer

1. 1. Hvem mener dere burde bli sittende i Det Hvite Hus de neste 4 åra?

• Obama
      87
    • Romney
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Påstanden & ryktespredning om at Obama egentlig er muslim ser ikke ut til å dø ut.

For Donald Trump er det åpenbart blitt en besettelse "å bevise" det. Først var det krav om at Obama måtte legge frem fødselattest, nå er det på'n igjen med nye fiffige krav, i "bytte mot" at mangemillionæren donerer $5 millioner til veledig formål hvis Obama etterkommer kravet

http://www.youtube.com/watch?v=MgOq9pBkY0I

Jeg har forøvrig i utgangspunktet ingen illusjoner om debatt-klima i US, men kan ikke la være fundere på om denslags respektløshet for en sittende president ville skjedd hvis det var president med hvit hudfarge?

Lenke til kommentar

Tenk paa en statsminister som har en far fra Kenya Ville han bli respektert eller bli sett som "annerledes"

Vel, når en person (statsminister/president) er valgt av en majoritet av folket så burde det være nok.

Forøvrig bommet jeg vel litt når jeg trodde det gjaldt denne "muslim-beskyldningen", men er vel for Donald Trump sin del heller snakk om hvorvidt Obama hadde amerikansk statsborgerskap på "rett tidspunkt"(?)

eg for min del trodde man ble skjekket både i hue & ræva av FBI, CIA, etc. før man får bli president og overta atom-kofferten, og sånn sett fremstår da alle slike beskyldninger som smålig. Ville ment det samme om det gjaldt ufinheter mot en hvit president også.

Lenke til kommentar

Tenk paa en statsminister som har en far fra Kenya Ville han bli respektert eller bli sett som "annerledes"

Vel, når en person (statsminister/president) er valgt av en majoritet av folket så burde det være nok.

Forøvrig bommet jeg vel litt når jeg trodde det gjaldt denne "muslim-beskyldningen", men er vel for Donald Trump sin del heller snakk om hvorvidt Obama hadde amerikansk statsborgerskap på "rett tidspunkt"(?)

eg for min del trodde man ble skjekket både i hue & ræva av FBI, CIA, etc. før man får bli president og overta atom-kofferten, og sånn sett fremstår da alle slike beskyldninger som smålig. Ville ment det samme om det gjaldt ufinheter mot en hvit president også.

Trump spoer om universitets papirer. Hva han oensker aa finne paa er daarlig karakter og innroemmelser av affirmative action, at Han fikk faar paa Harvard PGA sim rase ikke PGA gode karakter

Lenke til kommentar

I Norge har vi politikere som er av en annen hudfarge og religion, forskjellen på dem, og Obama, er at de politikerene vi har i Norge som er utlandske, prøver for det meste å forandre Norge, burka i politiet, bønnesal på skolene osv.

Men Obama prøver ikke å gi de mørkhudede i USA en fordel, bare fordi han selv er svart. Han prøver ikke å gjøre en ghetto om til ett villa strøk bare fordi det bor mange afrikanere der.

Donald trumpt har enda engang gått over streken. Han prøver for hardt å vinne loyalitet hos det Amerikanske folket, men hadde han selv stilt til President, så hadde han ikke kommet langt før publikum hadde buet han ut av prekestolen.

Obama er folkevalgt, enten han er svart, gul, grønn, blå eller hvit, har ingenting å si. Det Amerikanske folk ville ha han som President, og det er noe Trumpt bare må akseptere, uten å sette seg ned på den lille baby rævva si og grine etter ny bleie.

Endret av Elwani
Lenke til kommentar

kan ikke la være fundere på om denslags respektløshet for en sittende president ville skjedd hvis det var president med hvit hudfarge?

Du har kanskje glemt George W?

Ingen andre presidenter har blitt spurt om de har stasborgerskap og at kulturellt sett ikke er amerikansk og er rare og farlig. Slike taktikk minner oss om hvordan klu klux klan proever aa frykte hvite amerikaner om svarte amerikaner(farlig,rare og skremmende)

Lenke til kommentar
Det ma aksepteres I et demokrati.

Demokrati?

Folk stemte mot krig ved siste valg. Men det er ikke folket som bestemmer her.

Mannen var utlendinger og kranglet med Border Agents. Når jeg reiser til Kanada vet jeg at jeg har ingen rettigheter som amerikaner og krangling er noe bare idioter gjør. Jeg har lite empati for mannen selv om jeg tror agentene overreagerte.

Det også har lite å gjøre med demokrati.

Det ma aksepteres I et demokrati.

Demokrati?

Folk stemte mot krig ved siste valg. Men det er ikke folket som bestemmer her.

Det er det amerikanske folket som stemmer på politikker som ønsker sikkerhet på sine grenser. Det er slik demokrati fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg sier jo at amerikanerne stemte for fred (mot den krigspolitikken Bush stod for, Obama presenterte seg som det = change). Hva amerikanerne fikk var ingen forandring. Det hjalp ikke å si fra hva man ønsket. Hva folket uttrykte betød ingenting. Demokrati er noe annet.

Endret av Rosario
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...