Shikaru Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Håper jeg ikke gikk på en smell og posta helt feil her. jeg har tenkt på å skaffe meg en smarttelefon iogmed at den jeg har nå begynner å dra på åra, er slitt og kan vel ikke stort mer enn å sende melding, ringe og ta uklare bilder med. akkurat nå har jeg ingen fast prisklasse, men jeg har sett litt på for HTC One X/X+ og LG Optimus 4X HD. Jeg har veldig lite peiling på dissa telefona her, men jeg kunne godt tenkt meg en som var ganske rask, tok klare bilder (tar ofte bilder til referanse for maling blablabla) kan spella litt med enkle spill, apps og alt det der. jeg er ikke så opptatt av å høre på musikk når jeg er ute og går/hva enn fordi det gjør jeg heller hjemme på litt ordentlig lyd. så: Kamera apps/fancy shizzle spell ringe/melding(sier seg vel sjøl sia det er en telefon) nett at den er rask og pålitelig. prisklasse: ikke sikker enda.(ved rimelighetens grenser) om jeg havna helt feil så si ifra. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Du får god pris på Samsung Galaxy S2 nå, siden S3 nettopp er kommet ut. Du får den for rett under 3000 på Komplett.no Jeg har en sånn selv, men da jeg kjøpte den kosta den mye mer. Utrolig bra telefon, selv om den nye S3 er enda bedre (og dyrere). Jeg kommer ikke til å bytte den ut med det første. Jeg er fornøyd med telefonen på de fleste områder. Men batteriet er ikke det beste på markedet. Dine kriterier: Kamera 8 megapixler. Tar ganske gode bilder etter min mening. apps/fancy shizzle spell Den kjører Android, og er fremdeles blant de bedre Android-telefonene på markedet. Mange apps og spill. ringe/melding(sier seg vel sjøl sia det er en telefon) Funker utmerket nett Funker svært bra på nett. Nettsurfing var mitt hovedkriterie ved valg av telefon, og alle sa at denne er best. Jeg er svært fornøyd. Kan anbefale nettleseren Dolphin, som er gratis på Google Play/Android Market. Veldig bra browser. Elsker "gestures"-funksjonen for å slippe å taste adressen til mine favoritt-nettsider. at den er rask og pålitelig. Kan absolutt ikke klage. Solid er den også. Blant de mest solide telefonene ved fall i gulvet, om jeg husker riktig. ---og du får oppdatert den til nyste utgave av Android (Android 4.1 "Jelly Bean") når det kommer. Endret 23. oktober 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Jeg har selv HTC One X og er meget fornøyd med den. Raskt og bra kamera (men ikke dedikert kameraknapp). Denne får du for 3500kr (jeg betalte 4800kr for et halvt år siden.) Siden One X+ kun er en oppgradert versjon av denne med litt raskere prosessor, litt større batteri og dobbelt så mye lagringsplass for over 5000kr, ville jeg tenkt meg godt om. Oppdatering til Android 4.1 Jelly Bean skal komme om noen uker. Jeg foretrekker uansett HTC Sense over Samsungs TouchWiz (grensesnittet som produsenten legger oppå Android, kan byttes ut). LG Optimus 4X HD (ligger rundt 2800kr) er også en meget bra mobil, dog er ikke LG like populært som andre merker her i Norge. Kan henge sammen med problemene rundt Optimus 2X og oppdateringer som aldri kom... Sony sine modeller er kjent for bra kamera, men de er litt treige med oppdateringer. Sjekk ut f.eks. Xperia P, Go eller Acro S. Sony lover oppdatering til JB for sine 2012 modeller Q1-2013. Endret 23. oktober 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) takk for all infoen og gode svar! til den Samsung Galaxy S2 kan den kjøre de fleste apps, eller er det noe forskjell på de som er ment til iphone osv? edit: og vurdert HTC one X men lest litt at batteritida er ekstremt ræv? sånn at den må lades to ganger om dan ellerno sånt på det værste. Endret 25. oktober 2012 av Shikaru Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Apper ment for iPhone kan ikke kjøres på Android (eller noen andre plattformer), da disse ikke er kompatible med hverandre De har hver sin App Store (heter Play Store på Android, du kan se utvalget og installerer apper direkte fra en nettleser) hvor du vil finne mange av de samme appene. Dessverre blir du nødt til å kjøpe appene på nytt, da det sjeldent er mulig å overføre et kjøp fra en plattform til en annen. Unntaket er diverse tjenester som du kan bruke uavhengig av plattform hvor du da bare logger inn. De aller fleste mobiler i dag varer normalt en dag og må lades en gang i døgnet (hver natt). I begynnelsen bruker man mobilen mye og man vil oppleve at batteriet tømmes raskt. Når "forelskelsesperioden" er over og man får et mer normalt bruk, vil du merke at batteriet varer lengre. Det er også innstillinger/rutiner du kan gjøre selv for å få batteriet til å vare lenger. Min HTC One X lader jeg normalt annenhver dag ved MITT normale bruk, hver tredje dag ved lite bruk. Da styrer jeg lysstyrke og mobildata manuelt via widgeter på hjemmeskjermen. Opplevd batteritid er altså meget subjektivt og kommer selvfølgelig også an på hvilke forventninger man har. Hvis man går fra en ikke-smartmobil som man er vant til å lade én gang i uka, så blir man nok skuffet... Endret 26. oktober 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå