Stigern2k Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Vil ha ADSL i leiligheten min, men det er ikke noen telefonkontakt lagt opp enda.. Det vil si, jeg trenger å få lagt inn kobberet inn fra stolpen utenifra.. Skal bestille ADSL fra TELE2, og siden de har et abbonnement uten fasttelefon så går jeg for dette, men hvorfor i all verden må jeg ha med montør? Er det noen som kan forklare dette? det koster 1000kr ekstra :/ Og jeg må si det var mye trøbbel med å få lagt inn linja inn til huset! Jeg ringte telenor og tele2 hit og dit i ett kjør, da telenor ikke kunne montere linja, heller ikke tele2.. Men jeg tror dette kom av at jeg nevte at jeg skulle ha ADSL fra TELE2 når jeg snakket med telenor .. Så jeg bestilte bare linja, og sa at jeg kun ville ha den, da jeg kanskje skulle knytte meg opp mot adsl og telefon senere.. (egentlig måtte jeg koste på meg linja inn til huset selv via bravida.. Og det koster masse penger..) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Vil ha ADSL i leiligheten min, men det er ikke noen telefonkontakt lagt opp enda.. Det vil si, jeg trenger å få lagt inn kobberet inn fra stolpen utenifra.. Skal bestille ADSL fra TELE2, og siden de har et abbonnement uten fasttelefon så går jeg for dette, men hvorfor i all verden må jeg ha med montør? Er det noen som kan forklare dette? det koster 1000kr ekstra :/ Det første du skriver forklarer vel igrunn hvorfor du må ha montør. En av grunnene til at man har montør i slikr tilfeller på rein linje er jo at man må sjekke at linja er OK og at den ikke er vekkoblet i og med den ikke er i bruk. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Du kan vel bare gå hit og bestille analog telefon. På denne siden står det at: I etableringsprisen ligger montering av den første kontakten, vedlikehold og feilretting innenfor vanlig arbeidstid. Samme dag som linja er installert, bestiller du ADSL fra Tele2 (jeg ville valgt BlueCom, men valget er ditt) og sier opp den analoge telefonlinja hos Telenor. Du må nok ut med en høvding for å få linja lagt inn til leiligheten din, dessverre. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Det er p.g.a følgende: Det koster ca 1000,- kr i oppstartsgebyr for å skaffe deg en vanlig telefon linje, samt det koster ca 1000 kr i oppstartsgebyr for å skaffe deg en linje med ADSL. Med andre ord, har du tlf fra før, har du allerede betalt den ene avgiften. Derfor blir det i utgangspunktet ingen forskjell om du tar ADSL m/ tlf, enn om du tar ADSL uten tlf. -z00l- Lenke til kommentar
Stigern2k Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 altså.. jeg har fått bestilt linja fra før.. det er det utleier av leiligheten som betaler seff.. Menne hvorfor er bluecom bedre? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Menne hvorfor er bluecom bedre? Jeg vet ikke om noen ISP'er som ikke er bedre enn Telenor. Les litt på forumet, se litt på ITAvisen og andre IT-relaterte sider, søk på Telenor - og du vil se selv. Tele2 er billigere enn BlueCom. Er du utelukkende opptatt av minst månedlig utgift, er Tele2 svaret. Men det er ikke rare prishoppet opp til BlueCom, og jeg har bestemt inntrykket av at du ikke bare får bedre kundeservice hos sistnevnte, men også at Tele2 overbooker sitt nett adskillig mer enn andre ISP'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå