muummi Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Heisann! Har kjøpt meg en Acer Aspire Timeline M3-581TG. Denne hadde oppgitt batteritid til ca 8 timer, noe tester på nettet også har sagt at den skal greie. Selv så har jeg opplevd at batteritiden var ganske god, men etter at jeg installerte Win7 på nytt ifra en disc jeg hadde, så har batteritiden blitt mye dårligere. Nå greier den ikke mer enn 3-4 timer med nettsurfing på en god dag. Kan det vare mulig at noen av de ferdiginstallerte programmene til Acer hadde noe å si for batteritiden? Takker for svar Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Batteritiden er avhengig av hvilke strømstyringsalternativer du velger, herunder nivå på bakgrunnsbelysningen. Dette kan du sette opp selv i Windows kontrollpanel. Lenke til kommentar
muummi Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Batteritiden er avhengig av hvilke strømstyringsalternativer du velger, herunder nivå på bakgrunnsbelysningen. Dette kan du sette opp selv i Windows kontrollpanel. Det er jeg klar over Jeg kjører nå på strømsparer, og da er batteritiden på rundt 3-4 timer, men før jeg la inn Win7 på nytt, så kunne den fint greie 5-6 timer på balansert... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Da har du nok ikke Acer sine egne powermanager drivere lengre. Som f eks slår av cd/DVD rom m.m At det vistes balanced i ms sin powerprofil betyr ikke at komplett maskinsettinger er like nå. Så du kan ikke sammenlikne OEM windows installasjon med default ms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå