Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Hei, skal handle meg frakk snart. Den skal kunne brukes over dress (svart) og til mer casual stil (olabukse, tips til hva jeg kan ha under, svart hettegenser?) Derfor lurer jeg på om jeg skal ha en som rekker til litt under livet, eller gå for en som rekker til knærne? Vil ha en med en en krage som kan brettes opp (type mafia ) Skal se litt klassisk ut. Skal kjøpes i høst, før alle skal ha seg nye klær og prisene settes opp før jul. Som jeg har skrevet i andre tråder, lurer jeg på om det vil se dumt ut med frakk når man er 14. Er ganske kreftig i kroppsbyggningen, og er ca. 177. Skal kjøpes i butikk, da jeg helst liker å prøve ting før det kjøpes. Prisklasse ca. 1000-1600, kan ikke strekke meg så mye lenger, da jeg ikke har alt for mye penger Takker for svar, SuperSaxy Edit: Tittel endret Edit 2: Tittel endret Edit 3: Tittel endret Endret 28. oktober 2012 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 22. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2012 Hvis du er 14 år gammel ville jeg absolutt ikke valgt en som rekker til knærene. Og hettegenser til frakk kommer til å se helt jævlig ut. Virkelig forferdelig. En casual frakk og en frakk til sort dress er litt forskjellige plagg, dessverre. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2012 En casual frakk og en frakk til sort dress er litt forskjellige plagg, dessverre. Hvordan det? Annet enn fargevalget selvfølgelig... Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 22. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2012 Hele konstruksjonen på jakken er forskjellig. En SB peak lapel-frakk er ikke noe jeg ville gått med til jeans. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2012 Sp.målet er da om man ville gått med frakk til jeans i det hele tatt. Eller om man i det hele tatt vil gå med frakk med mindre man har passert 30. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 22. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2012 En trenchcoat er en frakk. Det ser jeg ikke noe problem med at en 19-åring går med til jeans. Eller Swims sine regnfrakker. 16-åringer jeg kjenner går i skjorte, jeans og regnfrakk. Det ser ikke veslevoksent ut. Det ser ut som en ungdom som kler seg pent og som vil holde seg tørr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2012 Akkurat det jeg er i tvil om, vil det se dumt ut? Hvis jeg f.eks. kjøper en frakk til dress, og ikke bruker den til jeans. Hva kalles frakkene man bruker til dress? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 23. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2012 Kommer du fra Drammen eller heter Dj Broiler så er det bare å kjøre på med frakk utenpå hettegenseren Det ser helt dust ut. Har du lyst til å se ut som en dust? På din alder kjøpte jeg meg en peacoat. Vil råde deg til å gjøre det samme. En peacoat er veldig anvendelig, men ikke spesielt formell og vil kanskje se rart ut om du bruker den utenpå en dress. Kjøp en peacoat i enten navy eller sort farge. Kjøp også et fint og behagelig skjerf du kan bruke sammen med peacoaten/losjakka. Dette er en god start. Fra nå av kjøper du kun skjorter og gensere. 1 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 23. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2012 Akkurat det jeg er i tvil om, vil det se dumt ut? Hvis jeg f.eks. kjøper en frakk til dress, og ikke bruker den til jeans. Hva kalles frakkene man bruker til dress? 1. Hvis du kjøper riktig frakk vil det ikke se dumt ut, nei. 2. Frakk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2012 Kommer du fra Drammen eller heter Dj Broiler så er det bare å kjøre på med frakk utenpå hettegenseren Det ser helt dust ut. Har du lyst til å se ut som en dust? På din alder kjøpte jeg meg en peacoat. Vil råde deg til å gjøre det samme. En peacoat er veldig anvendelig, men ikke spesielt formell og vil kanskje se rart ut om du bruker den utenpå en dress. Kjøp en peacoat i enten navy eller sort farge. Kjøp også et fint og behagelig skjerf du kan bruke sammen med peacoaten/losjakka. Dette er en god start. Fra nå av kjøper du kun skjorter og gensere. Peacoat så ikke så dumt ut nei, den kan jo muligens gå utenpå skjorten(Hvit skjorte og jeans?)? Akkurat det jeg er i tvil om, vil det se dumt ut? Hvis jeg f.eks. kjøper en frakk til dress, og ikke bruker den til jeans. Hva kalles frakkene man bruker til dress? 1. Hvis du kjøper riktig frakk vil det ikke se dumt ut, nei. 2. Frakk Forslag til en grei frakk? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 23. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) http://www.hm.com/no...article=01074-A http://www.hm.com/no/product/06828?article=06828-A Endret 23. oktober 2012 av Balthier Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2012 Den siste falt ikke helt i smak, er da ikke en prest heller Neida, men den første så ganske knall ut Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2012 Å kjøpe frakk til over tusenlappen på HM er galskap. 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2012 Ikke nødvendigvis... Så lenge plagget er fint er det vel blanke hvor man handler det. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2012 Nei. Det finnes andre egenskaper enn "fint". Lenke til kommentar
B25S Skrevet 24. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2012 Er enig i at det ikke er lurt å kjøpe jakke fra H&M. Men nå er TS kun 14 år og vokser kanskje fortsatt, og da er det kanskje ikke så viktig når jakken uansett kommer til å bli byttet ut innen 1-3 år. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2012 Det er forsåvidt et godt poeng. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2012 Skal inn å se på frakker til helgen, men er åpen for forslag Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2012 Litt avhengig av hvor stor du er så er gjerne tatt fretex og andre bruktbutikker det soleklart beste stedet å kjøpe frakk. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2012 Å kjøpe frakk til over tusenlappen på HM er galskap. Neida! Når Maison Martin Margiela x HM-kolleksjonen blir lansert skal jeg kjøpe meg frakk derfra - mest fordi jeg da kan nikke fornøyd når jeg hører på Watch The Throne og de synger "What's that jacket, Margiela?". Garantert verdt det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå