Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW E39 2002 Ny bil!


6ykriss

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! :D Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder av bilen! :D

 

Bilen er senket til 40mm frame, originalt fra BMW. Bilen har også automatisk nivåregulering.

 

Bilen har bare kjørt 109000km, så bilen framstår som strøken med ingen rust under eller utpå! :D

post-261505-0-15819800-1353246619_thumb.jpg

post-261505-0-29785300-1353246621_thumb.jpg

post-261505-0-58597300-1353246623_thumb.jpg

post-261505-0-95589200-1353246625_thumb.jpg

post-261505-0-08657700-1353246628_thumb.jpg

post-261505-0-25108000-1353246630_thumb.jpg

post-261505-0-20281100-1353246632_thumb.jpg

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar

Noen som har en video av der jeg kan se hvordan man skifte låsen til bakruten? Finner ikke noe på nett.. På bimmers er det umulig å få svar!

Begynner å bli noen år siden jeg skrudde ut og inn en sånn lås under skift av bakluke, men kan ikke huske at det var noe spesielt med det. Altså ta av innvendig trekk på bakluke, koble fra ledninger, og skru ut låsen. Jeg mener aktuatoren/motoren sitter på en felles brakett med låsen, og at det "sier seg selv" hva du må gjøre når du ser det.

 

Kan dessverre ikke gi deg noe mer spesifikk instruks enn dette, men hovedgrunnen til at jeg svarer er at jeg lurer på om du er helt sikker på at du virkelig trenger å skifte låsen? Altså den kan jo selvsagt godt være defekt, men har vært borti noen 5'ere som har trøbbel med baklukeglass-låsen, og så lagt har det aldri vært selve låsen som er årsaken.

 

Eksempler på andre ting enn selve låsen, og som ikke er helt uvanlig er;

 

1. Feil med microbryteren på det lille håndtaket du klemmer på undersiden av for å åpne glasset. "Huset" bryteren sitter i har en tendens til å ikke være vanntett etter en del år på veien. Dermed finner saltvann og møkk veien inn i bryteren og kortslutter og/eller irrer denne. Dette gir helt tilfeldig åpning av glasset, feks mens du kjører. (Kan også gjøre at glass ikke låser i det hele tatt, eller ikke åpner (altså mangel på kontakt istedenfor kortslutning)).

 

2. Brudd/skade/kortslutning i ledningsnettet som går ved siden av bakluke-hengsel fra bilen og over i bakluken. Dette kan gi alle symptomer; tilfeldig åpning, ikke lås, ikke åpne, eller enda mer underholdende feil som at glasset spretter opp når du bremser.

 

3. Låsbøylen ute av justering. Dette gir vel først og fremst problemer med å låse.

 

 

Ville bare nevne det for deg, så får du selv avgjøre om det er relevant. Gratulerer så mye med ny bil! :)

Lenke til kommentar

Begynner å bli noen år siden jeg skrudde ut og inn en sånn lås under skift av bakluke, men kan ikke huske at det var noe spesielt med det. Altså ta av innvendig trekk på bakluke, koble fra ledninger, og skru ut låsen. Jeg mener aktuatoren/motoren sitter på en felles brakett med låsen, og at det "sier seg selv" hva du må gjøre når du ser det.

 

Kan dessverre ikke gi deg noe mer spesifikk instruks enn dette, men hovedgrunnen til at jeg svarer er at jeg lurer på om du er helt sikker på at du virkelig trenger å skifte låsen? Altså den kan jo selvsagt godt være defekt, men har vært borti noen 5'ere som har trøbbel med baklukeglass-låsen, og så lagt har det aldri vært selve låsen som er årsaken.

 

Eksempler på andre ting enn selve låsen, og som ikke er helt uvanlig er;

 

1. Feil med microbryteren på det lille håndtaket du klemmer på undersiden av for å åpne glasset. "Huset" bryteren sitter i har en tendens til å ikke være vanntett etter en del år på veien. Dermed finner saltvann og møkk veien inn i bryteren og kortslutter og/eller irrer denne. Dette gir helt tilfeldig åpning av glasset, feks mens du kjører. (Kan også gjøre at glass ikke låser i det hele tatt, eller ikke åpner (altså mangel på kontakt istedenfor kortslutning)).

 

2. Brudd/skade/kortslutning i ledningsnettet som går ved siden av bakluke-hengsel fra bilen og over i bakluken. Dette kan gi alle symptomer; tilfeldig åpning, ikke lås, ikke åpne, eller enda mer underholdende feil som at glasset spretter opp når du bremser.

 

3. Låsbøylen ute av justering. Dette gir vel først og fremst problemer med å låse.

 

 

Ville bare nevne det for deg, så får du selv avgjøre om det er relevant. Gratulerer så mye med ny bil! :)

 

Takk for en utfyllende svar! :D

 

Jeg tenker ikke på selve låsen. Men på det huset som er på bakruten. Vi fikk med en slik, så var ikke vanskelig å skifte det sa han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...