Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW E39 2002 Ny bil!


6ykriss

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi er ute ett ny bil, i dag har vi Volvo V50 som vi ønsker å fortsatt å ha, men ettersom jeg får snart får lappen trenger jeg en bil!

 

Er ikke den som trenger stor motor, så har sett litt på 136 diesel til BMW. Hvordan er denne når det gjelder driftsikkerhet og forbruket?

 

Hvordan er bilen generelt på driftsikkerhet? Mye feil?

 

Takker på forhånd! :)

 

Edit: Hvordan er denne? HER, EVT Denne

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en 2001 520 2.2ia. Utrolig gode biler å kjøre, og det er veldig lite feil med bensinutgavene. Det er jo kjent at det er større potensielle utgifter på dieselbiler, men så lenge service er fulgt opp og bilen ser godt ivaretatt ut, er sjansene store for at du kan gjøre et godt kjøp her.

 

2001-2003 5-serie er en av mine favorittbiler, og jeg har per dags dato ikke kjørt en bil som er mer komfortabel enn den jeg hadde, og da regner jeg med A6 fra samme årstall og 2010 E-klasse.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 2001 520 2.2ia. Utrolig gode biler å kjøre, og det er veldig lite feil med bensinutgavene. Det er jo kjent at det er større potensielle utgifter på dieselbiler, men så lenge service er fulgt opp og bilen ser godt ivaretatt ut, er sjansene store for at du kan gjøre et godt kjøp her.

 

2001-2003 5-serie er en av mine favorittbiler, og jeg har per dags dato ikke kjørt en bil som er mer komfortabel enn den jeg hadde, og da regner jeg med A6 fra samme årstall og 2010 E-klasse.

Hørtes bra ut.

 

Så er det jo dette med forbruket også! Bensinerne bruker så ekstremt! Iallefall de gamle... Noen som har aning på 150hk hvordan den er?

Lenke til kommentar

Har kjørt en del E39 5-serie og det er virkelig gode biler å kjøre. Har ikke kjørt 520D, men en kompis hadde en 520D sedan et og et halvt år uten problemer. Den bruker lite også, 0,5-0,6 liter på mila med snill kjøring. Kan jo selvfølgelig gå opp mot literen også, men det avhenger jo som alle vet av diverse faktorer.

 

Ville ikke kjøpt E39 med bensin med mindre du er spesielt interessert og om det er snakk om 530i eller større og du liker å kjøre gris :)

Lenke til kommentar

De fleste eldre 6syl. bensin bruker nok rundt literen ved blandet kjøring. Femmeren jeg hadde brukte 1.4, og M3en brukte ca 1,6.

 

Ja, det er jo akkurat det! Vi bor et stykke unna Bergen 30 min, kan si at det er landeveg og kan si jeg er imponert over V50 som vi har fått presset ned til 0,47(Diesel)

 

Så det hadde vært supert å fått kjøpt 520D med 136HK, denne ligger vell rundt 0,55 - 0,65 ved landeveg kjøring?

 

Det er forsåvidt bra det!

Lenke til kommentar

Har kjørt en del E39 5-serie og det er virkelig gode biler å kjøre. Har ikke kjørt 520D, men en kompis hadde en 520D sedan et og et halvt år uten problemer. Den bruker lite også, 0,5-0,6 liter på mila med snill kjøring. Kan jo selvfølgelig gå opp mot literen også, men det avhenger jo som alle vet av diverse faktorer.

 

Ville ikke kjøpt E39 med bensin med mindre du er spesielt interessert og om det er snakk om 530i eller større og du liker å kjøre gris :)

 

Aha, til nå har jeg ikke fått lappen... :green: Kommer i januar forhåpentlig vis! Vi har iallefall tenkt å se litt på denne: HER, men har en liten ting jeg lurer på. Der man skrur på varmen osv... Hvorfor er ikke dette digitalt som F.eks. HER? Er det noe de har skiftet ut etterhvert? :eek:

Lenke til kommentar

Har kjørt en del E39 5-serie og det er virkelig gode biler å kjøre. Har ikke kjørt 520D, men en kompis hadde en 520D sedan et og et halvt år uten problemer. Den bruker lite også, 0,5-0,6 liter på mila med snill kjøring. Kan jo selvfølgelig gå opp mot literen også, men det avhenger jo som alle vet av diverse faktorer.

 

Ville ikke kjøpt E39 med bensin med mindre du er spesielt interessert og om det er snakk om 530i eller større og du liker å kjøre gris :)

 

Aha, til nå har jeg ikke fått lappen... :green: Kommer i januar forhåpentlig vis! Vi har iallefall tenkt å se litt på denne: HER, men har en liten ting jeg lurer på. Der man skrur på varmen osv... Hvorfor er ikke dette digitalt som F.eks. HER? Er det noe de har skiftet ut etterhvert? :eek:

Nei. Det er et utstyrsvalg. Det er 3 forskjellige valg mener jeg. Vanlig, vanlig med kald luft (AC), klimaanlegg med 2 soner og digitalt display med AC og temperaturregulering.

 

Mener selv at klimaanlegg er et must på en bil som en E39.

Lenke til kommentar

Da har vi funnet oss en BMW 520D Touring, telleren er 109000km som ikke er så mye for en så gammel bil.

 

Bilen har blitt byttet alle bremseskiver samt klosser på alle, nytt batteri(100amp), ny turbo. Pluss Michelin sommerdekk helt nye, og Nokian hakka blue helt nye.

 

Fikk denne til 99000.-

 

Sort skinn, Navi, digitalklima og mye mer... samt fullservice hefte og kvitteringer på alt.

 

Mannen som selger en BMW "entusiast" og har blitt meget godt behandlet med 3 lags polerings osv...

 

følger også med 19" M- felger på sommer og 17 originale BMW felger på vinterdekk.

 

Må si meg den prisen er bra for alt dette?

 

Men så har jeg en liten ting!

 

Lyktene: Hvordan bytter man ut de runde lysene mot LED lys å ikke Halogen som nå? Vil ha runde med hvit lys! Håper dere skjønner hehe! :D

Lenke til kommentar

Det med forbruk på eldre sekser oppi her kan du se bort ifra.

 

Jeg har en 22 år gammel 3.5 liters rekkesekser i en E34 som ikke er noe problem å få til å bruke godt over 3 liter på mila om jeg vil. Men kjører jeg økonomisk så får jeg den ned på 0.8 på langkjøring.

 

Men E39 skal være gode biler det. Jeg sier kjør på.

Lenke til kommentar

Det er en 4-er (rekke, tror jeg).

 

Ang. hvite ringer i parklysene: http://www.megalys.n...ies/bmw-5er-e39

 

Takker! :)

 

Må mann skifte hele løkten?

 

Kjøp deg Hella facelift lykter. De har ringer originalt, og ser mye bedre ut enn preface lyktene. Sjekk gsbildeler.no. Om du vil komplettere looken kjøper du deg faceliftnyrer i tillegg.

 

Ja, bilen er en facelift med disse lyktene, men tenker på å sette inn LED eller disse "hvite" som mange bruker har jeg sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...