Gå til innhold

Kjæresten vil ha barskap

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjæresten min og jeg skal flytte sammen, og han har veldig lyst til å ha et barskap i stue/kjøkken. Han har bursdag snart, så jeg tenkte at en del av gaven kunne være noe å ha i barskapet. Har lyst å kjøpe noe som er litt "stas" da, som er kjekt å vise frem til kompisene, ikke bare en random vin.

Er det noen av dere mannfolk som har noen forslag? Han har kjøpt endel forskjellig whiskey i det siste så tror jeg vil kjøpe noe annet :)

Jeg er forresten student, så helst ikke over 500-600 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva med å hjelpe han med å fylle barskapet med nødvendigheiter?

Med forbehold om at barskapet ikkje skal være eit reint whisky-skap så bør du fylle det opp med det du treng for å blande drinker.

Barskapet burde derfor inneholde:

-Rom

-Gin

-Tequila

-Vodka

-Cointreau

Du treng ikkje så mykje av kvar type, men litt må du ha dersom ein skal ha det ein treng for å lage litt forskjellige drinker. I tillegg vil både cognac, whisky, akevitt, samt diverse andre likører være greit å ha.

Dersom dette blir litt dyrt så vil tilbehør til barskapet også være ei fin gave.

Har dere det som trengs av glas? Det er alltid greit med glas i forskjellig størrelse til diverse drinker.

Alternativet vil andre ting som shaker, isboks, målebeger og andre nyttige ting som ein har bruk for i eit barskap være fine gaver som kan passe til dei fleste budsjett.

Lenke til kommentar

Å kjøpe ingredienser til drinker forutsetter at han faktisk drikker drinker, i tillegg er det som Psilocybe sier ganske upersonlig. Men glass er en god idé. Når det gjelder whiskyglass kan du enten gå for de tradisjonelle (som ser veldig tøffe ut, men ikke gjør whiskyen noen tjeneste, eller noen glass som er designet for å få frem det beste i whiskyen. I den første kategorien liker jeg disse veldig godt, i tillegg er "Roly Poly" (de de bruker i Mad Men) fantastiske, men de må kjøpes på Ebay eller liknende, i den andre kategorien er det i første rekke Glencairn-glasset som gjelder, Riedel har også et maltwhiskyglass, men jeg synes Glencairn sitt er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...