Gå til innhold

Online backup av server med lagring utanfor USA

Tafsen

Anbefalte innlegg

Kva for ein leverandør brukar folk til online backup av serveren sin? Dei einaste leverandørane eg finn lagrer data'n sin på amerikansk jord, og det er ganske lite tiltrekkande m.t.p. terrorlova der borte. Finnes det nokon gode løysingar som tar seg av dette utanfor USA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jottacloud lagrer dataene i Norge. Men ærlig talt synes jeg det er overdramatisk å bekymre seg over lovene i USA. Jeg krypterer uansett backup-filene mine, selv for det som kun skal ligge på min egen NAS, og velger aldri noe dårligere enn AES-256 med latterlig lange passord. Da skal NSA/CIA jaggu legge ressurser i det for å få lest noe av det i nær fremtid. Jeg har faktisk vurdert å bruke Usenet til å lagre backup, men det er kanskje ikke en veldig god følelse at filene ligger tilgjengelig for hele verden - selv om de ikke kan leses.

Lenke til kommentar
Amazon har vel ikkje kontroll på data'n dei lagra? Er ikkje det slik at det berre blir fordelt over alt?

Jeg mener du har mulighet til å styre at backupen lagres i England.

Videre mener jeg Amazon tilbyr billigst backup for bedrifter.

Jottacloud er vel kun for privat. Hvis det er privatserveren du skal ta backup av så velger du jottacloud.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...