z00l Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Heisann !!! Har hatt endel maskiner gjennom tiden. Sist gang jeg kjøpte meg PC, valgte jeg bare en simpel løsning. Tok en AMD XP 2800+ Barton Boxed CPU og et Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort. Har tidligere vært vant med at cpu tempen har ligget på alt fra 35-48 grader på mine AMD cpu'er. CPU'en min nå ligger på mellom 55-63 grader alt ettersom. Maskinen min står på 24 timer i døgnet. Så til spørsmålet: HVOR MYE BEDRE YTELSE KAN JEG HENTE VED Å FÅ NOE SKIKKELIG KJØLING PÅ DEN ???? ER DET MERKBAR YTELSESFORSKJELL HVIS JEG FÅR KJØLT DEN NED NOEN GRADER EKSTRA ???? Mvh -z00l- Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Er det mulig å opptre mer dårlig enn det du gjør ved å rope ut i caps? Get a grip.. Men uansett så var dette litt høyt ja. Men det er ikke farlig. Så med mindre du vasser i peng trenger du ikke kjøpe noe bedre. Men er du redd for varme kan du nok bare kjøpe en kraftigere kjøler... Lenke til kommentar
z00l Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Er det mulig å opptre mer dårlig enn det du gjør ved å rope ut i caps? Get a grip.. Takker for hjelpen jeg ikke fikk........... Dessuten om jeg skriver i caps er det langt fra ditt problem Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Har samme hovedkort, og cpu. Min ligger på 42 grader når jeg spiller krevende spill og noen grader kaldere ved idle. Vifta er en Thermaltake Volcano 11 som jeg kjører på ca. 1/3 hastighet. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Men er det stor forskjell i ytelse om man har bra kjøling på cpu, enn om man ikke har god kjøling ? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Er det mulig å opptre mer dårlig enn det du gjør ved å rope ut i caps? Get a grip.. Takker for hjelpen jeg ikke fikk........... Dessuten om jeg skriver i caps er det langt fra ditt problem vel, han skrivde jo faktisk det du trengte å høre der da Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 HVOR MYE BEDRE YTELSE KAN JEG HENTE VED Å FÅ NOE SKIKKELIG KJØLING PÅ DEN ???? ER DET MERKBAR YTELSESFORSKJELL HVIS JEG FÅR KJØLT DEN NED NOEN GRADER EKSTRA ???? Hvis prosessoren din blir noen grader kjøligere, vil den gi 200-300% bedre ytelse. Dette er selvfølgelig helt sant... Hadde du derimot skrevet spørsmålene uten caps, og kanskje med bare 1-2 spørsmålstegn, hadde svaret blitt at ytelsen i seg selv ikke vil blir bedre, men pc'en kan bli mer stabil og prosessoren vil holde lengre. Overklokking kunne og da bli aktuelt. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Er det mulig å opptre mer dårlig enn det du gjør ved å rope ut i caps? Get a grip.. Takker for hjelpen jeg ikke fikk........... Dessuten om jeg skriver i caps er det langt fra ditt problem vel' date=' han skrivde jo faktisk det du trengte å høre der da [/quote'] Skrivde? z00l hmmm, såvidt jeg gidder å svare når du ikke kan se rundt deg hvordan det normaltsett blir postet, men uansett...Du bør seriøst vurdere ny kjøling ja, og ja det er mye å hente på det. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Du bør også være klar over at BIOS ikke alltid viser riktig temperatur. Du bør sjekke temperatur med programmet som fulgte med, eller Aida 32 Lenke til kommentar
z00l Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Takker for de seriøse svarene jeg fikk !!! Når det gjelder til de resterende hva med å: heller prøve å hjelpe med problemet, enn å bruke tid og krefter på å sjikanere spørsmålet ??? av og til er dere utrolig patetiske..... -z00l- Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hmmm... Med min 2500 med boxed-vifte holder jeg samme temperatur som deg, ganske høy, altså. En jeg kjenner har samme CPU med samme vifte, og holder 39 grader. For tiden bruker jeg en vanlig stående wilfa-kjølevifte for å kjøle ned maskina Hva slags kabinett har du? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Takker for de seriøse svarene jeg fikk !!! Når det gjelder til de resterende hva med å: heller prøve å hjelpe med problemet, enn å bruke tid og krefter på å sjikanere spørsmålet ??? av og til er dere utrolig patetiske..... -z00l- 1. Vær så god. 2. Syns du har fått en del hjelp jeg :-) 3. Du opptrer relativt useriøs ved å slenge dritt på den måten. 4. Kanskje ikke skrike ut i caps? 5. Kanskje fortelle hvor mange vifter du har? 6. Kanskje fortelle hvilke vifter, og hvor de blåser. 7. Veit ikke helt hvem som er patetisk her jeg 8. Kan ikke fatte at jeg svarte på denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå