Golf 3 Avantgarde Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Hei,er det noen Volvospesialister her inne? Jeg har en utmerket Volvo 850 2,0 1997 mod.Den har fungert helt strålende fram til en regntung dag for en ukes tid siden.Under kjøring begynte den plutselig å fuske på lavt turtall og responderte med å " dø" hver gang jeg slapp den ned på tomgang.Den startet imidlertid igjen ved forsøk.Ved reisens slutt ble bilen stående en halvtime.Da jeg så forsøkte å starte igjen ville den slett ikke.Det var som å prøve å starte en 1970 modell med feiljustert tenning.Den dro ugjevnt rundt og det småsmalt i eksosen.Da den til slutt var tom for strøm ble en startbooster rekvirert,og til slutt startet den.På hjemtur oppførte bilen seg som om ingenting skulle ha skjedd,malte som en katt på alle turtall.Den startet som et skudd på første forsøk etter jeg kom hjem. Etter dette sto bilen en ukes tid,fram til jeg i går bestemte meg for å teste en tur.Startet med en gang,,kjørte 3-4 km og stoppet motoren på bensinstasjon.Da jeg skulle starte igjen var det samme elendige historie som forrige gang.Til slutt tom for strøm-dytte,dytte,dytte bort til bakketopp,satte utfor og fikk startet på gear etter langt og lenge.Deretter gikk den som en drøm hjem igjen-og startet på første forsøk hjemme i garasjen.Ingen indikasjonslamper lyser i dashbordet på noe tidspunkt.Noen som har opplevd dette før? Jeg skal ut nå og sjekke banale ting som rotor,fordelerlokk,bensinfilter osv-men jeg har lite tro på at det er så enkelt.. Takknemmelig for innspill her. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Les ut feilkoder, vil tippe på en føler som tuller Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Periodiske feil er noe dritt. Det blir ren gjetting. Ta rådet om å lese feilkoder. Det kan gi en pekepinn. Lenke til kommentar
Golf 3 Avantgarde Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Hei og takk for svar. Feilen viste seg å være noe så banalt som vann/kondens i fordelerlokket.Det hadde jeg aldri forestilt meg da problemet bare oppsto iblant.Da jeg tørket ut av lokket gikk bilen som en drøm.Kondensen kom imiddlertid tilbake etter at bilen hadde stått ute i regnet noen døgn.Har nå byttet fordelerlokk så får vi se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå