mrala Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Er på tiden på søket etter jobb, og har fått tilbud om en jobb som innebærer oppsøkende salg mot privatmarkedet. Det er forskjellige oppdrag, men for tiden arbeider de med et vekterselskap for salg av alarmsystemer. Stillingen er kun provisjonsbasert. Selskapet virker veldig seriøse, men samtidig er det en eng av roser når det kommer til hva man kan tjene. Er det noen som har arbeidet med dette og som kan fortelle meg hva jeg går til dersom jeg evnt. takker ja til denne jobben? Jeg har tidligere arbeidet med salg, men aldri utgående/oppsøkende. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Har ingen erfaring med oppsøkande salg, men noke av det viktigaste som du må finne ut er om du står fritt til å sjølv velge kven du skal oppsøke/prioritere for å selge eller om du blir sittande fast med ei liste der du må oppsøke alle. Dersom du får sjølv velge dine kunder så kan du velge å kun bruke tida på kunder som treng og ønsker eit slikt produkt. Då vil dette være ein grei jobb der du kan tjene godt på å tilby folk tjenester som gjer at dei kjenner seg tryggare i sin eigen heim. Dersom du må gå frå dør til dør så vil du bruke mykje tid på personer som ikkje vil kjøpe, du vil møte personer som kun er ute etter nokon å snakke med, du vil oppleve mange avslag og du vil oppleve mange sure personer. Med eit slikt opplegg så må du være svært hardhuda for å komme deg gjennom dagane. Det er fortsatt mulig å tjene gode penger, men ein slik jobb er ikkje for alle. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Er på tiden på søket etter jobb, og har fått tilbud om en jobb som innebærer oppsøkende salg mot privatmarkedet. Det er forskjellige oppdrag, men for tiden arbeider de med et vekterselskap for salg av alarmsystemer. Stillingen er kun provisjonsbasert. Selskapet virker veldig seriøse, men samtidig er det en eng av roser når det kommer til hva man kan tjene. Er det noen som har arbeidet med dette og som kan fortelle meg hva jeg går til dersom jeg evnt. takker ja til denne jobben? Jeg har tidligere arbeidet med salg, men aldri utgående/oppsøkende. La meg gjette, Sector Alarm? Du trenger ikke svare, men de får det gjerne jobben til å høres for god ut til å være sant. I Tromsø er denne stillingen vært utlyst kronisk i flere år, og det er sikkert en grunn til dette. Jobben vil nok bestå av å prakke alarmutstyr på folk som ikke vil ha det, så med mindre man er en veldig god selger risikerer man å gå hjem uten en krone i fortjeneste etter mange timers arbeid. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Husk at det er stor forskjell på salg i butikk og oppsøkende salg. Ved oppsøkende salg vil nesten alle du oppsøker ikke være interessert i det du har å tilby. Lenke til kommentar
mrala Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Faktisk så er det ikke Sector Alarm, men et annet firma som sier de "kun tar inn gode produkter som er lette å selge". Men det er et poeng at man ringer på døren til hundre dører der èn av dem kanskje kjøper! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Faktisk så er det ikke Sector Alarm, men et annet firma som sier de "kun tar inn gode produkter som er lette å selge". Men det er et poeng at man ringer på døren til hundre dører der èn av dem kanskje kjøper! Grunnen til at disse jobbene kun er provisjonsbasert er fordi selskapet vet dette er produkter som er vanskelige å selge, og at de hadde endt opp med å lønne medarbeiderne for ingenting dersom de istedet har betalt per time. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Har hørt om to selskaper i Tromsø som det kunne vært, Sektor Alarm og et annet jeg ikke husker navnet på, men de selger støvsugere i alle fall. Og ikke for å være kjip mot bedriftene, men jeg har hørt mye negativt om begge firmaene. Både fra kunder og folk som har arbeidet der (De har vært uvillige til å betale ut lønn/provisjon etc). Finnes gode firmaer i bransjen også, men mange av disse er litt lugubre. Litt slik som parkeringsvaktbransjen og telefonselgerbransjen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Har hørt om to selskaper i Tromsø som det kunne vært, Sektor Alarm og et annet jeg ikke husker navnet på, men de selger støvsugere i alle fall. Og ikke for å være kjip mot bedriftene, men jeg har hørt mye negativt om begge firmaene. Både fra kunder og folk som har arbeidet der (De har vært uvillige til å betale ut lønn/provisjon etc). Finnes gode firmaer i bransjen også, men mange av disse er litt lugubre. Litt slik som parkeringsvaktbransjen og telefonselgerbransjen. I Tromsø tipper jeg det andre selskapet du tenker på er Securitas Direct. De har fått mye negativ omtale i media på grunn av kyniske salgsmetoder og irriterende selgere. Nå er alle folk forskjellige, men jeg vil ihvertfall ha en jobb hvor jeg er likt av andre mennesker, og en jobb der jeg vet at jeg sitter igjen med penger etter endt arbeidsdag. Jeg kan aldri belage meg på at "i kveld tjener jeg kanskje penger". 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Et bra triks om du takker ja til jobben er å bryte deg inn i leiligehten og skremme gamle damer, deretter selger du lett en alarm til dem, for neste gang er det alvor. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Et bra triks om du takker ja til jobben er å bryte deg inn i leiligehten og skremme gamle damer, deretter selger du lett en alarm til dem, for neste gang er det alvor. Man er vel så å si nødt til dette for å tjene penger i slik jobb. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 I Tromsø tipper jeg det andre selskapet du tenker på er Securitas Direct. De har fått mye negativ omtale i media på grunn av kyniske salgsmetoder og irriterende selgere. Nå er alle folk forskjellige, men jeg vil ihvertfall ha en jobb hvor jeg er likt av andre mennesker, og en jobb der jeg vet at jeg sitter igjen med penger etter endt arbeidsdag. Jeg kan aldri belage meg på at "i kveld tjener jeg kanskje penger". Det kan stemme det ja! Når det finnes så mange måter å tjene penger på, så vil jeg heller unngå å bli mislikt av halve byen. Det med pengepress kjenner jeg også igjen, etter å ha kjørt drosje et års tid. Stabil inntekt er undervurdert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå