DTA Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 hehe Har en compaq presario 5726 her hvor maskinen klikket og usbportene sluttet å virke, så jeg tok med maskinen hjem til meg,formaterte og installerte windows2000 på den. Så langt er alt greit, men det er en ting jeg ****** meg ikke får til: åpne opp maskinen fysiskt Har fikset og mekket over 100 maskiner, men aldri en compaq før, og hvis alle dies maskiner er som denne, så synes jeg synd på eierene :smile: Finner rett og slett ikke ut hvordan man skal åpne opp maskinen (skal sette inn et usb kort). Noen her med kunnskap om denne antikviteten? Lenke til kommentar
Megamann Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hadde en gammel compaq 5736 og jeg tror de er like. du må skru ut noen skruer bakpå for å få løsnet kabinettet og så drar du bare hele greia ut bak, ut fra kabinettet. Hvis du skjønner... Lykke til Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 mener å tro at mange compac kabinetter må åpnes fra fronten av ingen skruer men noen runde dingser du må skubbe på ellers er vinkelsliper det beste å bruke på slike maskiner (garantert nytt kabinett og muligens ny innmat oxo må anskaffes) Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hadde en gammel compaq 5736 og jeg tror de er like. du må skru ut noen skruer bakpå for å få løsnet kabinettet og så drar du bare hele greia ut bak, ut fra kabinettet. Hvis du skjønner... Lykke til riktig det noen er slik at hele greien sitter inni en annen kasse slik at du må dra hele chassiset ut av kassen Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 det er ikke det.. min mor har en litt gammel en .. eller 2 år gammel.. må inn i biosen det er sånn chassis lock der. skru den av.. ganske fansy! hehe Lenke til kommentar
z00l Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 mener å tro at mange compac kabinetter må åpnes fra fronten avingen skruer men noen runde dingser du må skubbe på ellers er vinkelsliper det beste å bruke på slike maskiner (garantert nytt kabinett og muligens ny innmat oxo må anskaffes) Helt riktig !!!! Kabinettet åpnes ved at fronten dras ut ..... -z00l- Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 på compaqen her så må mann skru ut et par skruer bakom og dytte ned en hvit halvmåne og så trekke som f... og tilslutt er sidedøren av Lenke til kommentar
DTA Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 mener å tro at mange compac kabinetter må åpnes fra fronten avingen skruer men noen runde dingser du må skubbe på ellers er vinkelsliper det beste å bruke på slike maskiner (garantert nytt kabinett og muligens ny innmat oxo må anskaffes) Helt riktig !!!! Kabinettet åpnes ved at fronten dras ut ..... -z00l- fronten dras ut? synes dritten sitter jævla fast jeg Lenke til kommentar
DTA Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 mener å tro at mange compac kabinetter må åpnes fra fronten avingen skruer men noen runde dingser du må skubbe på ellers er vinkelsliper det beste å bruke på slike maskiner (garantert nytt kabinett og muligens ny innmat oxo må anskaffes) Nesten riktig. Noe skruelignede greier (som man ikke kan bruke skrujern på), som hold det på plass. Så trakk man bare dritten bakover og ut gu bevares for et dritt tower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå