Gå til innhold

Internett til leilighet (dårlig muligheter)

Anbefalte innlegg

Hei, skal flytte i en leilighet nå og mulighetene florerer ikke her... beste tilbudet jeg har fått er opptil 1.8 mbit fra nextgentel som egentlig ikke holder mål ettersom det blir 2 personer der som bruker internett mye (spilling, nedlasting etc 24/7). telenor kunne levere hele 0.7mbit, det er de 2 some kunne levere av sikkert 10stk.. er ikke kabel tv der.

bredbandsguiden.no sier det er 5200m fra sentralen..

er det noe jeg kan gjøre for og få bedre muligheter (uten om å flytte?) :p

er det muligheter for at leverandør feks. oppgraderer senere?

har egentlig ikke peiling på hvordan slikt fungerer.. hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3G nett kanskje?

Er muligheter for at leverandør oppgraderer senere, men ikke ved mindre det er stor etterspørsel.

Sjekk om noen leverer radiobredbånd, det bruker vi hjemme, 3,6mbit hver vei, til 500kr i måneden. Hjemplassen min er langt uti gokk, så er håp for alle. :)

Lenke til kommentar

Nei, har radiobredbånd fra Hålogaland Kraft i Troms, ikke noe Ice. :)

Ingen nedlastingsbegrensninger eller noe. De har installert sendere rundtomkring på plassen jeg kommer fra, så setter man opp en antenne som mottar signaler fra deres sendere, og bam, man har internett! :)

Har 3G kun på telefonen i form av vanlig Netcom abonnement.. :p

Lenke til kommentar

Føles ut som min beste sjangse er og ringe dem hver dag og "melde min interesse" for at de skal oppgradere og mase hver dag? Litt desperat ...hehe

noen som jobber i "bransjen" og kan si noe om hvordan ting fungerer?

Endret av Smurfn
Lenke til kommentar

Det er stort sett slik at så og så mange må melde sin interesse og/eller binde seg til et abonement for at det skal vurderes utbygging. Noen utbyggere legger vekt på lønnsomhet, mens andre - typisk lokale kraftlag - tidvis kan være litt mer tilbøyelige til å investere selv om utsiktene for å tjene det inn igjen er dårlige. Det er jo lagt fiber til ganske avsidesliggende steder i landet.

Dersom du bor på et veldig øde sted, så er det gjerne ikke så mange muligeter for å få en grei linje. Radio kan fungere dersom du har klar sikt til et sted med bedre tilgang til bredbånd. Ellers så er det jo mobilt bredbånd gjennom Telenor eller NetCom sitt nett, ICE, satelitt eller den DSL-tilkoblingen du har fått tilbud om. Hva vil gi det beste resultatet? Sannsynligvis radiolink, sånn bortsett fra å tilby deg å legge kabel på egen regning eller flytte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor midt på Grünerløkka i Oslo og ser meg nå nødt til å flytte på grunn av manglende internettilbydere. ADSL-tilbudet jeg har brukt nå blir borte i slutten av året. Har muligheten for kabel-TV-nett, men må betale dobbelt av hva jeg da må betale for nett i mnd. for å en påkrevd kabel-TV-tjeneste jeg aldri kommer til å bruke. (I tillegg til at jeg da har en mottaker og må betale NRK-lisens.)

Mobilt bredbånd i storby er ikke et alternativ (nede sporadisk ett minutt her og der i løpet av dagen, høy latency, og generelt ikke egnet for gaming).

Så da må jeg flytte til et område med fiber, VDSL, eller et område skm fremdels har ADSL.

Lenke til kommentar

tusen takk for tilbakemeldinger....

Finner ingen som leverer radiolink her, eneste er ice..... er uansett skeptisk til hvor stabilt/kjapt det hadde blitt med tanke på at huset er midt i en liten dal, med begrenset mobil dekning i tillegg... står jo allikevel "meget bra dekning" på ice sine sider... om det skulle vært en pekepinn

er i Røyken kommune og er ikke akkuratt sentralt, eller... huset ligger rett ved siden av hovedveien som binder sammen de litt større "landsbyene" ( :p) her... er ikke mange andre hus innenfor kort avstand og ser ikke ut som det er planer om å bygge ut boliger her...hehe.. så ser problemet med at det kanskje ikke lønner seg for leverandører og oppgradere der.. tror huset egentlig er relativt midt i mellom sentralene

Endret av Smurfn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...