Gå til innhold

Spørsmål angående lagring av vin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liggende, mørkt, og med så stabil temperatur som mulig. Denne tempersturen bør ikke overstige 18-20 grader, men heller ikke synke noe særlig under 7-8 grader. Ideelt er det om du har en mørk kjeller som er sånn passe kjølig året rundt. Worst case scenario er på kjøkkenet, hvor det nesten alltid er over 20 grader, og ofte spretter opp i 25-30 grader når det stekes og brases for fullt.

Lenke til kommentar

Dersom du bur på hybel så er det ikkje lett å finne gode plasser å lagre vin, då er det stort sett betre å kjøpe drikkeklare viner på vinmonopolet.

Mitt beste forslag vil være soverommet sidan dette vanligvis er eit rom du kjem til å prøve å holde svalt (åpent vindu, ingen påsatt varme, og kun rask lufting midt på vinteren).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du bur på hybel så er det ikkje lett å finne gode plasser å lagre vin, då er det stort sett betre å kjøpe drikkeklare viner på vinmonopolet.

Mitt beste forslag vil være soverommet sidan dette vanligvis er eit rom du kjem til å prøve å holde svalt (åpent vindu, ingen påsatt varme, og kun rask lufting midt på vinteren).

Vår sånn jeg tenkte og, så da får jeg bare la den ligge der hvor den ligger nå. Mamma og Pappa har et gammelt kjøleskap som kanskje er varmt nok, så skal sjekke det neste gang jeg er der i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...