Gå til innhold

Innsillinger og driverproblemer...tror jeg


Anbefalte innlegg

Jeg benytter meg av både ekstern DAC (USB), hodetelefoner (mini jack), de innebygde høyttalerne og PC-høyttalere (mini jack), og før har jeg bare koblet til det jeg ville bruke og maskinen har skjønt hva som var koblet til og alt har bare funket.

 

MEN i dag da jeg skulle gå over fra å høre på hodetelefonene til å koble til den eksterne DAC'en begynte det å tulle seg; musikken kom fra de innebygde høyttalerne mens systemlydene gikk til DAC'en, og koblet jeg fra DAC'en igjen forsvant musikken helt (uansett hvilken utgang jeg prøvde), og systemlydene kom ut de innebygde høyttalerne igjen.

 

Etter mye frem og tilbake med innstillinger, driveroppdateringer og rot (jeg aner egentlig ikke hva jeg har holdt på med) har jeg fått det til å fungere nesten slik det var før, den eneste forskjellen nå er at når jeg kobler fra DAC'en så tar det rimelig lang tid før lyden kommer ut høyttalerne igjen. Før tok det 2-3 sekunder, nå går det fort 30 sekunder (og musikken blir satt på pause). I tillegg er det nå kun én av fire USB-utganger det funker med.

 

Noen måte å få alt tilbake til standardinnstillinger igjen?

 

Edit:

 

Uten at jeg gjorde noe annet enn å starte maskinen på nytt har det nå skjedd ting. Jeg har 2 USB2-kontakter, og 2 USB3-kontakter. Den ene USB2-kontakten funker nå som den skal, ingen pause om jeg koble fra/til. Den ande USB2-kontakten funker ikke i det hele tatt (den funker til andre ting enn lyd). De 2 USB3-kontaktene funker som beskrevet over; med lang pause når jeg kobler fra.

 

 

Edit 2:

Nå har jeg gjenopprettet systemfiler og innstillinger, og nå fungerer alle USB-kontaktene, men USB3-kontaktene har denne lange pausen når jeg kobler fra. USB2-kontaktene fungerer 100%.

 

Det kan være det alltid har vært sånn, og at jeg ved tilfeldigheter ikke har lagt merke til det før, men det virker for meg veldig usannsynlig da jeg har brukt alle kontaktene ganske tilfeldig.

 

Selv om jeg kan leve med det slik det er nå, så plager det meg litt at noe muligens er gale, og jeg skulle gjerne visst hva som skjedde da problemene startet. Jeg var ikke i nærheten av noen innstillinger.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...