Budeia Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Virker som du kan få en del hint her; http://www.propagand...side/?stil=2365 Her har vedkommende laget seg et spørsmål som han/hun deretter forsøker å svare på. Det kan kanskje være lurt å snakke om et slikt spørsmål med læreren din? Eller bruke det samme spørsmålet som er brukt i linken. Hvis du googler "fra bok til film" vil du også få opp andre oppgaver, eller særemner. I oppgaven jeg linker til, har personen forresten skrevet at ei bok kan "prepareres". Dette mener jeg er feil å skrive på norsk, det skal sikkert være "forberedes". Jeg synes også at det særemnet virker noe kort, men det er mulig at det vil bli en del A4-sider av oppgaven når den skrives ut. Endret 3. november 2012 av Frankline Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Virker som du kan få en del hint her; http://www.propagand...side/?stil=2365 Her har vedkommende laget seg et spørsmål som han/hun deretter forsøker å svare på. Det kan kanskje være lurt å snakke om et slikt spørsmål med læreren din? Eller bruke det samme spørsmålet som er brukt i linken. Hvis du googler "fra bok til film" vil du også få opp andre oppgaver, eller særemner. I oppgaven jeg linker til, har personen forresten skrevet at ei bok kan "prepareres". Dette mener jeg er feil å skrive på norsk, det skal sikkert være "forberedes". Jeg synes også at det særemnet virker noe kort, men det er mulig at det vil bli en del A4-sider av oppgaven når den skrives ut. Takk for link og tips Skal sjekke ut linken imorgen, da jeg er på mobil nå og det er ikke like praktisk. Men læreren min presiserte det, som jeg tror jeg nevnte i mitt forrige innlegg, at det var vitkig å IKKE se på boken som en fasit. Det er en historie som skal presenteres og det gjøres i de to mediumene uten at verken det ene eller andre vil være en fasit. Virket for meg som om det ble mer fokus på at boken blir fasiten som filmen må følge. Har ikke lest linken enda, som sagt. Men igjen takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå