Gå til innhold

Tørris i vannkjøling

Anbefalte innlegg

Tørris "pellet" er ca. L 3cm * B 2cm * H 1cm

Skal du ha tørris nær CPU blir det så mye luftfuktighet som tas opp og kondenserer at jeg ville ikke gjort det uten samme isolering som brukes på peltier element.

Tror nok det beste er batterivann med kjølevæske i system med en åpen/ventilert tank for sjokk kjøling av vann, filter som hindrer småbiter av is til å komme i hovedtanken og koble bort radiator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor får jeg tak i tørris? Jeg har tenkt å slippe noen små blokker i vannet til vannkjølingen min og se hva jeg klarer å tyne ut av min 2500+ Barton.

Det skal være 2 vanntanker når jeg gjør forsøket pga reversert kokeprosess av tørrisen (blir masse bobbler) Det blir et grunnt lite basseng så de bobblene blir frigjort veldig fort, og jeg har sånn lite nettingfilter som hindrer at småbiter av tørris kommer seg i slangene.

tørr is får du kjøpt hos norsk hydero

mvh

kfb

Lenke til kommentar
For GUD skyld IKKE bruk Tørris/Co2, gas eller flytende til å slukke noe med, for da kan du raskt bli historie! :(

Hvordan pleier du å slukke flammer da? Er du ikke kjent med 'branntrekanten'? Les om Grunnleggende brannteori.

Det er en grunn til at rom med CO2 anlegg skal være evakuert før man bruker CO2 anlegget vet du ;)

Men, å bruke et CO2 apparat kan vel ikke være veldig farlig om du ikke stikker hue rett forann det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...