Izex Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Tørris "pellet" er ca. L 3cm * B 2cm * H 1cm Skal du ha tørris nær CPU blir det så mye luftfuktighet som tas opp og kondenserer at jeg ville ikke gjort det uten samme isolering som brukes på peltier element. Tror nok det beste er batterivann med kjølevæske i system med en åpen/ventilert tank for sjokk kjøling av vann, filter som hindrer småbiter av is til å komme i hovedtanken og koble bort radiator. Lenke til kommentar
xcetera Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hvor får jeg tak i tørris? Jeg har tenkt å slippe noen små blokker i vannet til vannkjølingen min og se hva jeg klarer å tyne ut av min 2500+ Barton. Det skal være 2 vanntanker når jeg gjør forsøket pga reversert kokeprosess av tørrisen (blir masse bobbler) Det blir et grunnt lite basseng så de bobblene blir frigjort veldig fort, og jeg har sånn lite nettingfilter som hindrer at småbiter av tørris kommer seg i slangene. tørr is får du kjøpt hos norsk hydero mvh kfb Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 her er en som kan det med tørr is:) http://www.xtremesystems.org/forums/showth...8951#post128951 Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Helt villt, men der ser dere, det funker hehe, det kommer bare ann på hvordan man gjør det, og den måten jeg blir å gjøre det på er bare pingle i forhold til det derre. Så ikke helt hvordan det var kobblet men kan jo studere filmen bedre etterhvert. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 For GUD skyld IKKE bruk Tørris/Co2, gas eller flytende til å slukke noe med, for da kan du raskt bli historie! Hvordan pleier du å slukke flammer da? Er du ikke kjent med 'branntrekanten'? Les om Grunnleggende brannteori. Det er en grunn til at rom med CO2 anlegg skal være evakuert før man bruker CO2 anlegget vet du Men, å bruke et CO2 apparat kan vel ikke være veldig farlig om du ikke stikker hue rett forann det... Lenke til kommentar
Opteron Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg takker Ok.no for at de gjør verden tryggere, ved å samle alle gerningene her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå