Gå til innhold

For de som er i Bergen og måtte være interressert, arrangeres Jesus for sceptics nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg ikke er i bergen har jeg ikke mulighet, men hvis det er lov håper jeg at noen tar opp video og legger ut på youtube. Alltid artig å høre hva folk har å si. Og hvis de virkelig er skeptikere ønsker jeg å høre hvordan de klarte å komme fram til at jesus var en god ting for verden.

Hvis det er Q&A sessioner hadde det også vært artig å se video fra, spesielt hvis det er noen hardcore skeptikere blandt publikum.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Problemet er vel at det ikke er ordentlige spørsmål som stilles, for det er det ingen kristen som tør å gjøre i åsyn av andre kristne og kristne ledere i frykt for å bli fryst ut, så det letteste for alle er vel å la være å dra dit tenker jeg, så slipper man å gå på akkord med sitt eget intellekt og ha følelsen av å dekke over det man egentlig vil spørre om, men som ikke tørr i frykt for å bli sett på som frafallen, eller tviler...

Utrolig mye uærlighet i slike miljøer her jeg forstått, blir jo som om en vanlig tysker skulle stilt seg tvilende til Hitlers lovnader under annen verdens krig dette...

Viten drar ræva av tro any day så hva er vitsen med en slik topic egentlig? Å juge enda mer om den viten man liksom skal få fra gud? :) Tenk om disse menneskene kunne vært ærlige du.... det hadde vært noe...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er vel at det ikke er ordentlige spørsmål som stilles, for det er det ingen kristen som tør å gjøre i åsyn av andre kristne og kristne ledere i frykt for å bli fryst ut, så det letteste for alle er vel å la være å dra dit tenker jeg, så slipper man å gå på akkord med sitt eget intellekt og ha følelsen av å dekke over det man egentlig vil spørre om, men som ikke tørr i frykt for å bli sett på som frafallen, eller tviler...

Utrolig mye uærlighet i slike miljøer her jeg forstått, blir jo som om en vanlig tysker skulle stilt seg tvilende til Hitlers lovnader under annen verdens krig dette...

Viten drar ræva av tro any day så hva er vitsen med en slik topic egentlig? Å juge enda mer om den viten man liksom skal få fra gud? :) Tenk om disse menneskene kunne vært ærlige du.... det hadde vært noe...

Skjønner ikke hvorfor du bryr deg så mye om du likevell mener det bare er tull, ingen som tvinger deg til å komme ;) Men det var for de som faktisk er interessert i disse temaene. kommer det til å fortsette fremover noen onsdager.

Endret av Jar-of-clay
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var ikke meg jeg tenkte på heller, men alle de som kunne tenke seg å komme på noe slikt. Ved å gjøre dem oppmerksom på de utstrakte løgnene som bedrives i sånt og deres heller feige tilnærming til alle slike kristne autoriteter håper jeg å gjøre dem klar over hvor feige de egentlig er som ikke tør å stille skikkelige spørsmål, men heller fortsette å juge for seg selv og andre i slike spørsmål.

Nekter ingen å gå, tvert i mot, men håper de som leste dette og går faktisk blir sittende å tenke litt på hvor feige de er som ikke tør å gå i mot de oppleste "sannhetene" i deres egen tro. For hvem tør å stille skikkelige spørsmål når de vet at bestyreren av tankefengslet de sitter i begynner å rasle meg nøklene til helvettes porten såfort de engang tenker på slike spørsmål? Forståelig at de er så feige da, jeg ser det jeg også, men feigt er det likevell...

Men de som går dit leser nok ikke dette innlegget allikevel, så why bother.... :_?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...