Funchi Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Heisann! jeg har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av en gaming laptop. Desverre ( for meg) kan jeg veldig lite om komponenter i en datamaskin, og hadde dermed håpet at noen på forumet her kunne hjulpet meg litt ut med noen anbefalte forslag med begrunnelser! Jeg er en student, så jeg kommer til å være mye i bevegelse. Dette betyr at jeg gjerne ser for meg en 15-16 tommers skjerm. Jeg ser også for meg at dette skal være en laptop som kan kjøre de fleste av spill på høy grafikk, da jeg foretrekker å game en del på fritiden Jeg er villig til å bruke 12000 max - og velger å tro at man kan få en ganske så bra gaming laptop til denne prisen. Har dere noen forslag samt anbefaligner av laptoper? noen gode råd? Jeg kan informere om at jeg har sett litt på Multicom Kunshan P150E med AMD Radeon HD 7970M, og har hørt at det er mye problemer med dette kortet. Er ikke villig til å bruke 2000 kr ekstra på et bedre ett desverre På forhånd takk! Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 tja.. du kan jo ta en titt på http://www.prisjakt.no/product.php?p=1178819 denne har fått mye skryt av blant annet kjøleløsningen (som er viktig i en gaming laptop) Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Pc'n nevnt over er et godt alternativ. Har spilt nye wow i hele helgen på høyeste grafikk uten store problemer eller nevnverdig varmeproblemer. Den er rask, fin å se på og er veldig "gjennomført". Jeg valgte å ikke kjøpe den multicom maskinen du snakker om pga de skjermkort problemene, samt kjøleløsningen. G55VW er absolutt å anbefale Endret 22. oktober 2012 av Alekzen Lenke til kommentar
Funchi Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) jeg tenker kanskje at en NVIDIA GeForce GTX 660M er litt for svak til å kjøre de nyeste spillene på høy grafikk. Kan dette stemme? er litt usikker på hvor kraftig det kortet er! så også litt på denne: http://www.komplett....aspx?sku=757371 der får man jo med en GTX670. Er det veldig stor forskjell på disse to kortene, evt maskinene? Endret 22. oktober 2012 av Funchi Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Å spille de nyeste spillene i 1080p med et GTX660M kan nok bli noe av en utfordring ja, med mindre du dumper ned detaljene en del. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Du kan selv sjekke ytelsen til GTX660 brikken her. Ytelsen ligger litt over middels, GTX670 yter bedre, men 660 kortet er ikke så langt bak. Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) jeg tenker kanskje at en NVIDIA GeForce GTX 660M er litt for svak til å kjøre de nyeste spillene på høy grafikk. Kan dette stemme? er litt usikker på hvor kraftig det kortet er! så også litt på denne: http://www.komplett....aspx?sku=757371 der får man jo med en GTX670. Er det veldig stor forskjell på disse to kortene, evt maskinene? Vel, hvis man klassifiserer grafikk fra low - ultra så er det fult mulig å kjøre alt på high i de fleste spill uten problemer. Ultra er det ikke helt laget for derimot, det merker man fort. Skal sies at dette kun gjelder for 1080p på min maskin, når jeg tar det ned til 720p så klarer den det meste på ultra i wow, gw2, lol, deus ex etc. Har ikke testet med bf3. Forøvrig så stemmer det castlelord sier ovenfor: 670 yter bedre. Men 660 er en nyere kjerne, og produserer mindre varme, noe som kommer veldig godt overens med en gaminglaptop hvor kjøleløsningen er veldig bra. Topp ytelse får du ikke riktignok. Edit: Utifra hva du selv vil ha av pcen er vel 670 et bedre valg, ettersom at grafikk er såpass viktig for deg som du antyder til i første post. Poenget mitt var uansett at et 660 holder i lange baner for mitt bruk, så her må du nok ta en avgjørelse selv Endret 22. oktober 2012 av Alekzen Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Et alternativ med 670, som ikke ser så glorete ut som MSI'en fra ASUS Edit: den er visst 17" Endret 22. oktober 2012 av Stagga89 Lenke til kommentar
Funchi Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 I følge de testene som har blit gjort på GTX 660 og GTX 670, ser det jo ut som at GTX 670 ikke er så mye bedre, rent ytelsesmessig. Det betyr jo at ved å velge MSI pcn, betaler jeg 2000-3000 mer for en pc som ikke har et særlig bedre grafikk kort, eller bedre innhold i teorien! eksisterer det noen andre alternativer enn disse to på 15 tommer med en smule bedre grafikk kort, eller må jeg da runne 15 tusen? Tusen takk for hjelpen hitill! Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Her er de jeg finner med gode stabile graffikkort løsninger (AMD har da som sagt problemer med sine laptop kort) For og få 680M i en PC så må du opp i 20000kr ja, der er Multicom maksiner billigere da på disse kan du belge bort det du ikke trenger. EDIT: Ser denne fra Multicom er på tilbud akkurat nå. i7, 15,6",120GB SSD + 750GB harddisk, GeForce GTX 680M og litt mer. totalpris: 13995+ca700 for OS =14695 uten frakt. Endret 22. oktober 2012 av CastleLord 1 Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 I følge de testene som har blit gjort på GTX 660 og GTX 670, ser det jo ut som at GTX 670 ikke er så mye bedre, rent ytelsesmessig. Det betyr jo at ved å velge MSI pcn, betaler jeg 2000-3000 mer for en pc som ikke har et særlig bedre grafikk kort, eller bedre innhold i teorien! eksisterer det noen andre alternativer enn disse to på 15 tommer med en smule bedre grafikk kort, eller må jeg da runne 15 tusen? Tusen takk for hjelpen hitill! Det er da derfor du ikke kjøper MSI pcen Det er jo multicom alternativet som nevnt over, veldig god pc uten tvil. Det er jo litt over prisklassen du har nevnt, og skal du holde deg innenfor denne så er nok 660/670 det beste du får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå