Gå til innhold

Nytt lydkort, men hvilket?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt et ganske så rått headset

http://www.razerzone.com/tiamat/en

Men trenger noe tips fra dere om et lydkort som passer til dette. I følge razer, må lydkortet ha 7.1 surround og kapasitet til 10 drivere.

Lydkort er det eneste jeg faktisk ikke kan kjøpe selv fordi jeg ikke har så mye peiling på det, så trenger litt hjelp her :p Har fått noen tips fra ulike sider, men alle er "out of stock", så prøver igjen på Hardware ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett gjennom Razer's anbefalinger, og nesten alle lyd-kortene er "Out of stock". Og i følge siden tror de ikke at de vil få inn flere :hrm: Har prøvd å satse på norske sider, men er ikke helt fornøyd med kortene som selges. Jeg er nemlig en av de som kjøper for og ha lenge ^^

Har også prøvd utenlandske sider med litt frakttrøbbel, flere "out of stock" beskjeder og sideproblemer.

Hadde virkelig håp på den ene du linket meg "Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion". Men INGEN sider hadde den for salgs. Så sikkert gjennom 20 forskjellige nettbutikker...

I letingen min har jeg funnet fram til en.... http://www.asus.com/Multimedia/Audio_Cards/ROG_Xonar_Phoebus/#overview

Tror du denne lever opp til komponentene til Razer Tiamat?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg fulgt så godt med på headsett-fronten i det siste så jeg er ikke helt oppdatert på Tiamat, men selv har jeg X-fi Titanium Fatal1ty Pro, og er vel så middels fornøyd. Leter stadig etter noe som kan overta for dette. Ikke fornøyd med Creative åpenbare mangel på interesse for kundene sine. Driverne til Creative har vært særdeles problematiske for min del.

 

Når det er sagt så har jeg kikket mye på Phoebus-kortet. Dette kortet ser ut som om det er bedre en det jeg allerede har. Det er jo fremdeles ganske nytt, og det hadde noen problemer med driverne sine i starten, men disse er angivelig ordnet opp i. Uansett så har jeg lett meg grønn på sammenlikninger mellom Phoebus og Titaniumen, som nok er ganske konkurerende produkter. Har ikke kommet frem til annet enn at de blir stilt ca i samme kategori. For min del som trur jeg differansen på de to er for liten til å rettferdiggjøre et bytte, men skulle jeg kjøpt nytt i dag ville jeg gått for Phoebus-kortet fra Asus.....ingen tvil.

 

Slik jeg har forstått det så er blant annet Phoebus kortet utstyrt med den samme hodetelefon-forsterkeren som Essence-kortet fra ASUS - noe som iallefall er gunstig med tanke på kvalitet.

 

Vet som sagt ikke hvordan kombinasjonen Tiamat/Phoebus er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...