Thieves Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Ja, da må jeg på'n igjen. Etter en alt for lang pause fra trening er jeg nå nødt til å komme i gang igjen. Trente veldig mye en periode for litt siden, var før veldig spinkel og trente meg større og sterkere. Før sommerferien dabbet jeg av og har ikke trent noe siden omtrent og kiloene har nå lagt seg, og jeg er langt i fra like fit som jeg var. Blir nå å skjerpe seg sikkelig utover høsten og gjennom hele vinteren. Kostholdet skal skjerpes og det skal trenes hardt. Alder: 18 Høyde: 180 cm Vekt: 90kg Har nå litt for mye kroppsfett som skal vekk. Dette skal jeg prøve å få bort samtidig som jeg ikke mister noe muskelstørrelse. Når det kommer til opplegget av trening så skal jeg ha 4 styrkeøkter i uken, og minst 2 kardioøkter. Kondisen må også forbedres. Jeg vil trene en 2-split. Dag 1: Rygg, bryst, skuldre og triceps Dag 2: Bein, biceps og mage Jeg vil kjøre 8 - 12 reps på alle øvelser og øke for hver gang jeg fullfører alle 3 sett greit med 12 reps. Øvelsene ser slik ut: Dag 1: T-Bar Row Nedtrekk Incline benkpress Flyes i cable Militærpress Lateral raise Shrugs Triceps extension Dag 2: Knebøy Markløft (2 sett og 6 reps) Barbell curl Concentration curl Div. mageøvelser Håper folk vil følge med og både komme med konstruktiv og positivt kritikk! Tar gjerne i mot tips til endringer på øvelsene jeg har satt opp. Ser fort at det kan bli litt mange øvelser på overkropps dagene. Skal se om jeg får lagt opp noen bilder etterhvert! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Hva er begrunnelsen for splitten din? Det er jo en av de mer originale fordelingene jeg har sett Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Skjønner ikke helt hva du mener ? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Hva er tanken bak splitten? Hvorfor har du valgt å fordele øvelsene slik? Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Åja, rett og slett fordi jeg liker best å trene 2-split. Og da passer det fint å ta overkroppen en økt, og underkropen + mage på den andre økta. Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Da er jeg i gang! Tok det rolig i dag, vil ikke bli alt for stiv i morgen. Men gud hvor svak jeg følte meg. Har ikke trent på 1 år, men viste ikke at jeg hadde gått ned så mye. Men går vel fort opp igjen, kanskje? Dag 1: Rygg, bryst, skuldre og triceps T-bar row - 20kg: 12 reps - 12 reps - 12 reps (øker neste økt) Nedtrekk - 8 "klosser": 12 reps - 10 reps - 8 reps Incline benkpress - 30kg: 12 reps - 12 reps - 12 reps (øker neste økt) Dumbell lateral raise - 5kg: 12 reps - 12 reps - 12 reps (øker neste økt) Shrugs: 2x20 i maskin Triceps extension - 35(kg): 12 reps - 12 reps - 12 reps (øker neste økt) Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Har ikke kommet i gang med treningen enda, men begynte i dag. Velger heller for å gå for 5x5 Stronglifts nå i startfasen for å komme meg i gang igjen og bygge opp litt styrke. Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Dag 1. Knebøy 5x5 - 50kg Benkpress 5x5 - 40kg Barbell Row 5x5 - 30kg Kommentar: Lett økt. Kunne startet tungere men etter den lange pausen er det vel godt å få bygget seg sakte men sikkert oppover. Kosthold: Kalorier: 1881 Fett: 60.74 Karbohydrat: 152.51 Protein: 182.72 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Du bør heller tenke på "store/små" muskel grupper. istedenfor "oppe/nede". Du har bein, rygg, bryst, skuldra som store. Samt mage, biceps, triceps, forarma, shrugs som små/støttegrupper. Den eine dagen kjører du 3 store + 1 små Andre dagen kjører du 1 store + 2 små. Altså, du ser jo kor skeivt fordeling det blir? Men for all del, om det fungerer for deg, så er det berre å kjøre slikt;) Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Du bør heller tenke på "store/små" muskel grupper. istedenfor "oppe/nede". Du har bein, rygg, bryst, skuldra som store. Samt mage, biceps, triceps, forarma, shrugs som små/støttegrupper. Den eine dagen kjører du 3 store + 1 små Andre dagen kjører du 1 store + 2 små. Altså, du ser jo kor skeivt fordeling det blir? Men for all del, om det fungerer for deg, så er det berre å kjøre slikt;) Nå kjører jeg Stronglifts 5x5. Så da blir det bare store øvelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå