Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Filmer/serier hakker ved avspilling fra annen pc

Anbefalte innlegg

Hei

Har et litt snodig problem med den ene pc'n. Jeg har hovedpc'n som jeg deler serier og filmer fra til pc'n som står på stua. Problemet er det at når jeg spiller av fra pc'n i stua så hakker det til tider voldsomt, lyd og bilde hakker og stopper opp ett sekund eller flere helt random, før det hopper videre igjen. Andre ganger kan det gå helt rent i lengre perioder som i en film etc, for at den plutselig finner ut at den skal begynne å hakke igjen. Av en eller annen grunn hakker det ekstra på introer til serier, faktisk. Avspillingsprogrammet bruker også lang tid på å åpne fila, pluss at om jeg hopper litt frem eller tilbake i filmen/serien så er det flere sekunder med stopp og delay før den faktisk hopper dit jeg trykker. Deler jeg fra pc'n på stua og spiller av på hovedpc'n går det helt rent derimot.

Dette problemet har vært både her og der jeg bodde tidligere. Tidligere hadde jeg 60/60 fiber med netgear router, så det skal ikke være nettverksavhengig vil jeg anta, iallefall siden det går helt rent andre veien.

Pc'n i stua har følgende spec:

- AMD A4-3400

- Gigabyte GA-A75M-S2V

- Hitachi Deskstar 500GB

- 4GB Kingston HyperX DDR3

- Win7 64bit

Spiller jeg av vanlige dvd går det helt fint, men det er på 720p eller høyere den sliter. Kopierer jeg derimot fila over på pc'n går det helt rent også på 720p, ikke noe delay eller noe som helst.

Har prøvd både k-lite codec, ccc, byttet avspillingsprogrammer (vlc, media player classic osv osv) uten noe hell. Reinstallerte drivere nettopp også, uten at det var til noe hjelp. Såååå, noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skal du gjøre følgende:

1. Gå inn i sikker modus med netttilgang.

2. Se over drivere at der ikke står dubletter.

3. Fjern gamle drivere og installer nye.

Men du må altså inn i sikker modus for å se disse driverne. De vises ikke i normal mode. Da ser det bare fint ut, men i sikkermodus kan du se om det er gamle drivere bak de nye. Dette kan gi uante feil, treg/lagging osv. Eventuelt rull tilbake.

Sjermkortdrivere etc.

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...