Gå til innhold

Vil dette fungere som stasjonær pc til foto og litt video redigering - hjelp til gjennomgang av komponentene

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vil noen av disse fungere godt som stasjonær pc til foto og litt video redigering - trenger hjelp til gjennomgang av komponentene

Jeg har laget to handlelister på Komplett.no

Den første er bygd på en relativ rimelig PC, med AMD CPU ..

Her er linken

http://www.komplett....e1-d5f35a42105d

Det andre oppsettet er med Intel oppsett

http://www.komplett....6a-9b1e9072075d

Vil noen av disse kjøre godt til mitt bruk? (PShop og LightRoom)?

Vil det være betydelig forskjell i på bruker opplevelsen på disse oppsettene?

Forlag til endinger ønskes, og taes i mott med stor takk.

Hilsen fra NordNorge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du 3 ulike skjermkort i det andre oppsettet? Du kan spare en del på å velge et billigere hovedkort. Anbefaler også at du skaffer deg en SSD til OS og mye brukte programmer.

Hvis du forteller litt mer om budsjett og bruk, så kan jeg sette opp et bedre forslag til deg. Hvor mye har du tenkt å bruke på dette, og hvilke krav stiller du til ytelse? Kommer du ikke til å spille på den i det hele tatt? Har du tenkt å overklokke? Har du OS, skjerm, mus og tastatur fra før?

Lenke til kommentar

Hei.

Hvorfor jeg har 3 forskjellige skjernkort? Jeg har tenkt at en av disse kunne dekke behovet ifht mitt bruk.Jeg har ikke noen forutsetning/kunnskap til å spisse inn korrekt valg.

Jeg hadde tenkt å budsjettere med max 7-8 tusen kroner,

Derfor hadde jeg tatt med komplett sitt tilbud på det første alternativet.

Om den vil fungere helt flott, og er et godt valg,så kan jeg gå for den.

Jeg har også tenkt på SSD til OS og SW, det vil også være kjekt å få anbefalinger til dette.

Jeg har en 3-4års gammel skjem, som kan være moden for oppgradering, uten at jeg er helt sikker på hva jeg bør velge.

Dersom det vil gi bedre ytelse ift pris kan jeg godt overklokke.

Kansje æ kan spille litt?? men har ikke de helt store planene om det nå.

Så utifra dette, kas valg av et godt anbefales for mitt bruk photoshop, ligthroom samt noe videoredigering?

Lenke til kommentar

Ville heller anbefalt SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 7950 - 3 Gb GDDR5 - PCI-Express 3.0 (11196-01-20G) til 2 035 kr er dette veldig bra kjøp, om du tåler støy kanskje ikke det beste skjermkortet for overklokking. Men til prisen er dette blandt det råeste, HD 7970 koster mist 800 kr ekstra.

Hvis det ikke er aktuelt se etter HD 6870 eller HD6950 på bruktmarkedet godt mulig du kan gjøre bedre kjøp der siden disse er bedre stock ytelse en HD 7770 som eneste positivt med det er mindre strømbruk.

Ville vurdert 2 TB harddisk plass ellers ser det intel oppsettet bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...