Bennya Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Jeg skal være ærlig, selv om det er litt tabu, men jeg har aldrig hatt noe særlig drag på damene. Fortsatt i dag som jeg fyller 29 tror jeg ikke det er noe jeg har misforstått som alle andre forstår. Det er bare sånn det er. Mitt liv, min skjebne. Jeg har overkommet vonde perioder i livet mitt, disiplinert meg selv, bekjempet indre demoner, lært og se virkeligheten i øynene og gjort store og små tabber som til sist modnet meg fra gutt til mann. Jeg har mange gode kvaliteter og er veldig entusiastisk, har en kjapp og sprudlende humor, en smittende latter, en nesten magisk form for empati og stor selvinnsikt. Jeg er godt utdannet og har en dritbra jobb jeg trives i. Utseendemessig er jeg ikke noe prettyboy, men er fornøyd med utseendet. Har masse gode venner som setter pris på mitt selskap. På tross av alt dette, er jeg totalt mislykket i kjærlighetslivet. Det betyr ikke at jeg aldrig har følge med damer eller at det aldrig er noe interesse for meg. Jeg har hatt fire kjærester i livet, og kun to av dem har jeg vært forelsket i. De to andre var jeg sammen med fordi jeg ikke ville være alene. Det har faktisk hendt at jeg har blitt sjekket opp av noen veldig flotte damer litt ut av det blå også. Men det har aldrig blitt noe seriøst ut av noe. Jeg har enten klart å rote det til selv eller så har skjebnen sørget for å stoppe det. Jeg er ute hver eneste helg gjerne fredag og lørdag, og jeg har mange gode og naturlige samtaler med forskjellige damer. Jeg kan ikke si jeg drar ut for å jakte for jeg verdsetter en naturlig progresjon, men den kjemien som er nødvendig oppstår aldri. Jeg har til denne dag ikke klart å gjøre meg selv klok på hva dette skyldes, og den gjør meg veldig ensom til tider. Jeg har forsøkt nettdating men er enda dårligere til det. På nettsamfunnet Møteplassen får jeg bare besøk av damer jeg synes er uattraktive, uten at jeg er spesielt kresen. Sist gang jeg sjekket inn der, hadde jeg fått besøk av en 63-år gammel dame fra Nord-Norge. De damer jeg har likt som jeg har lykkes å få et svar fra har heller ikke gitt noe resultat. Jeg vet godt at jeg ikke fremstår som desperat eller at jeg prøver veldig mye, og tøffer meg heller ikke for jeg har ikke problemer med å være meg selv og er ganske laydback. Jeg tror på det å være seg selv og er ikke noe fan av sånn pick up artist bullshit, som ikke er noe annet en gjeng bitre og usikre mammadalter. Jeg ser rundt meg og synes jeg ser alle mulig merkelige typer som er sammen med søte damer, og tenker ofte at hvis han fyren der klarer å finne seg noen, så burde i hvertfall jeg klare det. Det er helt utrolig for meg hvordan noen bare går fra et fire år langt forhold som tar slutt til ett nytt langvarig forhold med et mellomrom på en uke. Det er ganske frustrerende at det er så lett for noen, og det er ikke engang fordi de er utrolig sjarmerende eller kjekkaser eller noe...tvert i mot. Synes ofte at de gangene jeg virkelig tar initiativ til å bli bedre kjent, så jatter folk bare med og jeg kommer liksom ingen vei med det. I noen tilfeller synes jeg også de mistolker det at jeg tar initiativ til kontakt som et desperasjons-tegn, men jeg kan forsikre dere om at jeg har sluttet å være desperat for lenge siden. Alt i alt er jeg en ganske oppegående fyr, kjekk nok og smart nok, som paradoksalt ikke har draget. Er det noen i denne verden som kanskje har en teori? Et forslag? Et svar? 2 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Ut ifra det du skriver har du mange attraktive trekk ved deg selv og dette er bra. Jeg tror at måten du går frem på når du sjekker opp damer kan endres hvis du vil gjøre det bedre. Hva gjør du når du er ute på byen? Hvordan går du frem? Flørter du? Har du kroppskontakt med jenter? Er du i godt humør? Jeg tror på det å være seg selv og er ikke noe fan av sånn pick up artist bullshit, som ikke er noe annet en gjeng bitre og usikre mammadalter. Som i alle bransjer finnes det produkter som er dårlige og produkter som er bra. Heldigvis er det mange som fokuserer på "naturlig" selvutvikling nå for tiden, og noe av dette materialet kan anbefales. Endret 21. oktober 2012 av logaritmemannen Lenke til kommentar
Bennya Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Jepp...jeg gjør alle de tingene du nevner og jeg er genuint i kjempegodt humør. Blir aldrig så full at jeg sjangler, snøvler etc...har ingen kommunikasjonsproblemer for å si det sånn. Det er nettopp derfor det er litt frustrerende.... Lenke til kommentar
Ruskeladd Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Vel, NOE gjør du ialllefall feil... Svart på hvitt er det kanskje ikke så åpenbart, men noe er det. Hvis du ikke er for selvhøytidelig, så kan du prøve å forhøre deg med noen kompiser som har drag på damer. Ta de med ut på byen og la de være i nærheten når du prater med jenter. Spør de deretter om hvorfor de tror du ikke har draget. Be de være dønn ærlige. Kommunikasjon handler forøvrig om mye mer enn å være blid og snakke rent. Lenke til kommentar
Bennya Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Har draget når jeg er på byen. Blir alltids litt klining. Men det forblir der. Blir aldrig med dama hjem eller får aldrig svar i ettertid, hvis jeg prøver å følge det opp. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Ikke bli sinna nå (jeg fikk bare en fornemmelse mens jeg leste grundig gjennom startposten) Er du sikker på at du er heterofil? Lenke til kommentar
Bennya Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Jepps det er jeg. Skjønner ikke helt hva du baserer fornemmelsen din på? Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Jepps det er jeg. Skjønner ikke helt hva du baserer fornemmelsen din på? PencilCase er i barnevernsindustrien. De vet slikt. Ellers: Kan det hende at du egentlig tror litt for mye på "snill mann" fungerer? De to kjønn er som en gjeng med påfugler der man vifter med sine fjær. Hvert kjønn, sin farge. De som har vært i langvarig forhold har et gode å vise til, de kan hvis de vil. Du er et usikkert kort hvis du ikke har noe mer å vise til enn noen korte forhold. Enda værre hvis du ikke har noen. Kvinner forventer faktisk at du er som en hingst i brunst. Endret 22. oktober 2012 av norskgoy 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Jepps det er jeg. Skjønner ikke helt hva du baserer fornemmelsen din på? Siden det var en fornemmelse, behøver du neppe bry deg særlig med den. Lenke til kommentar
Bennya Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Mye wise-guy uttalelser uten særlig tyngde... 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Kan det hende at du egentlig tror litt for mye på "snill mann" fungerer? De to kjønn er som en gjeng med påfugler der man vifter med sine fjær. Hvert kjønn, sin farge. De som har vært i langvarig forhold har et gode å vise til, de kan hvis de vil. Du er et usikkert kort hvis du ikke har noe mer å vise til enn noen korte forhold. Enda værre hvis du ikke har noen. Kvinner forventer faktisk at du er som en hingst i brunst. Nåvel, de forventer hvertfall at man skal være en attraktiv partner og for å være det må man først selv tro at man er det. Det er i og for seg ikke noe galt med snill mann-imaget da det er nok av kvinner som er ute etter en seriøs livspartner, problemet er at mange bare bruker imaget for å dekke over at de egentlig ikke har så mye å tilby og i stedet forsøker å guilt trippe dama ved å skjemme henne bort. Men utfra hvordan TS beskriver situasjonen er det jo umulig å få tak i hva det er som er feil her. Hvis beskrivelsen er presis er jeg overbevist om at TS før eller siden vil treffe damer som er interesserte. Her er det selvfølgelig en del tilfeldigheter inne i bildet og det er umulig å forutsi når man treffer en person det virkelig klikker med. Det kan ta dager eller år. Det beste tipset er nok å ikke stresse med det ved å hive seg på datingtjenester og alt mulig rart, men heller bare fortsette å leve på normalt vis og ha øynene åpne for de menneskene man tilfeldigvis treffer. Det er i grunn ikke noe mer å si enn det såfremt det ikke er åpenbare ting å ta tak i ift. helse, klesstil, økonomi eller sosiale ferdigheter. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Mye wise-guy uttalelser uten særlig tyngde... Ja, og selv om de var ment å være snille, blir det som regel bare kaos i nøtta til en allerede pissesur person. Beklager at jeg fornærmet deg Lenke til kommentar
Norable Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Du er altfor snill. Damene kan jo dra hjem til mormor og få servert vafler om de vil ha den typen. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg tenker at det er greit å bare forholde seg til problemstillingen slik den blir fremstilt i åpningsposten uansett om den er reell eller ei. Hvis TS hadde vært homofil og det var det egentlige problemet selv om han ikke opplyste om det så ville det i så fall ha vært hans problem. Det ville også vært en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Kan man for at folk fanataserer? Jeg har ikke nevnt "h" ordet, men det er det visst noen andre som har låst seg helt fast i. Takk for meg Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Kan det hende at du egentlig tror litt for mye på "snill mann" fungerer? De to kjønn er som en gjeng med påfugler der man vifter med sine fjær. Hvert kjønn, sin farge. De som har vært i langvarig forhold har et gode å vise til, de kan hvis de vil. Du er et usikkert kort hvis du ikke har noe mer å vise til enn noen korte forhold. Enda værre hvis du ikke har noen. Kvinner forventer faktisk at du er som en hingst i brunst. Nåvel, de forventer hvertfall at man skal være en attraktiv partner og for å være det må man først selv tro at man er det. Det er i og for seg ikke noe galt med snill mann-imaget da det er nok av kvinner som er ute etter en seriøs livspartner, problemet er at mange bare bruker imaget for å dekke over at de egentlig ikke har så mye å tilby og i stedet forsøker å guilt trippe dama ved å skjemme henne bort. Kan forsåvidt ikke se at det du skriver er så veldig mot deg jeg skrev. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Bra. Det er det jo heller ikke. Lenke til kommentar
Bennya Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Haha..nå må jeg bare le. Alt dette maset med good guy bad guy...det har ikke så mye å si, med mindre man ønsker å ha masse one-night stands eller noe. Har heller aldrig sagt at jeg er snill. Hvor har folk det fra? Jeg tror folk som er så dumsnille at de blir sett på som "sucker" av damene har godt av å finne en mer tøff og maskulin side ved seg selv, men JEG er ikke en av dem. For øvrig synes jeg Spartapus har kommet med det mest realistiske rådet, selv om jeg allerede har tenkt på at det kan være tilfeldighetene. Da har jeg i tilfelle jævlig uflaks, noe som er vanskelig å godta når så mange andre har flaks hele tiden. Jeg er først og fremst kritisk mot meg selv fremfor å skylde på verden, og derfor kan jeg heller ikke nøyes med at tilfeldigheter har så mye å si. Lenke til kommentar
Norable Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Er jo ikke rart at du føler det er vanskelig å finne dame, når du vil ha det så seriøst. For å trekke lassevis med damer for one-night stands er det bad-boyen som vinner. For å finne en god kone er det bedre å prøve kirkebasaren/rimi/turer på fjellet/kollegaer eller den slags. Jeg tror rett og slett du bør droppe å finne deg "kone" på byen. Smådrita feststemte jenter med bad-boyradar er ikke det du ser etter. Lenke til kommentar
Chatrine Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Det kan være at det er en konflikt mellom hva du ønsker og det du utstråler. Slik jeg leser innlegget ditt, virker det som om du ønsker et varig forhold. Og da er iallfall rådet mitt å bli kjent med dama, vis interesse, lytt mer enn du snakker osv. Selv lette jeg i mange år etter en mann som så meg, og da mener jeg hele meg. Min erfaring var at det var mye overflødige mennesker der ute, og da spesielt på utesteder, og på enkelte nettforum. Når noen spør meg om Bh størrelsen min før de spør hva jeg heter, er det løpet kjørt, for å si det sånn. Og jeg er jenta som liker å bli oppvartet litt. Bli bedt med på kino, en middag, dans osv. Jeg fant mannen i mitt liv og har det godt. Det viktigste vi begge har lært er å sette hverandre først, og lytte til den andre, og se hverandres behov. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå