Bowen Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Hei Jeg trenger et tips til en ok receiver som jeg kan bruke til film og musikk for å slippe å bruke en PC som mediasenter. Har det meste av film og musikk på ekstern disk, og fint å kunne spille av dette uten å ha PCen tilkoblet. Trenger et passe stort display med "selvforklarende" menyer, slik at en ikke trenger å skru på tv for navigasjon om man kun ønsker å høre musikk. Har Talent høyttalere fra System Audio, så selv om receiveren ikke trenger være umåtelig kraftig må den kunne gjengi ok lyd. Minimum 3 HDMI tilkoblinger. Radio er et pluss. Prisklasse ca 10k (gjerne under) Brukervennlighet er muligens det viktigste her, da jeg har et håp om at madammen skal bruke anlegget og ikke sette seg på kjøkkenet med radio/cd spilleren ettersom det er så mye "lettere" Veldig usikker på hvor jeg skal begynne å lete, så alle tips mottas med takk. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Denon AVR-3313, AVR-2313, AVR-2113 Onkyo TX-NR818, TX-NR717, TX-NR616 De nye Denon recieverne har fått et betydlig oppgradert "mediasenter"-grensesnitt. Navigeringen er nok best via offisiell app på en "I-device". Lenke til kommentar
Bowen Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Takker. Tar en tur innom HiFi klubben og Soundgarden (som jeg ser selger disse) for å prøve dem ut. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Mange av de nye receiverene kan det meste om dagen. Bare sjekk at de støtter video over nettverk. Ikke alle gjør det. Og samtidig sjekk at du kan bruke din telefon som fjernkontroll. Tegnruten kan du bare se bort i fra. Det er kun de gamle fra Rotel som hadde god nok tegnrute for dette, da ett par av dem hadde egen stor skjerm. (Men ingen av dem hadde nettverksmulighhet ) Pioneer er også ett godt alternativ. Elkjøp har deres meget gode 922 modell billig. Men uansett sjekk manualene godt før kjøp. Eneste problemet her er Denon, hvor man som regel må ha serienummeret for å komme til manualene på nettsidene deres. Lite brukervennlig. (det var i hvertfall slik sist jeg sjekket for ett par år siden) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Det er ikke nødvendig med serienummeret for å laste ned manualen til Denon recieverne, i hvertfall ikke de som er og har vært i salg de seneste årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå