1-600-DOCTORB Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Hei, jeg liker spill som foregår på 1800 tallet. Jeg vet om; (Desverre kansellert) Div Sherlock Holmes spill Vet noen om andre spill som er satt til 1800 tallet og er verdt å prøve ut? Hadde vært greit om spillet hadde kommet ut de siste 5 årene. 1 Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Fable 3 foregår da vitterlig ikke på 1800-tallet. Fable spillene foregår i en egen verden og tidsrom enn vår verden. Lenke til kommentar
1-600-DOCTORB Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Fable 3 foregår da vitterlig ikke på 1800-tallet. Fable spillene foregår i en egen verden og tidsrom enn vår verden. Nei er jo ett fantasy spill, men jeg syns mye kan minne om 1800 tallet. Hvis man ser på Bowertstone Industrial osv. Lenke til kommentar
h_var Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Du burde prøve Amnesia: The Dark Decent. Lenke til kommentar
1-600-DOCTORB Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Du burde prøve Amnesia: The Dark Decent. Takk for tipset skal sjekke det ut Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Red Dead Redemption og andre cowboyspill. Lenke til kommentar
1-600-DOCTORB Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Red Dead Redemption og andre cowboyspill. Takk for tipset, glemte å skrive ned at jeg har spilt Call of Juarez og Red Dead Redemption. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Red Dead Redemption og andre cowboyspill. RDR foregår ikke på 1800-tallet. Spillet er kanonbra, men foregår i 1911. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 1800 tallet er svært lite brukt i spill, til forskjell fra film. Potensialet er absolut tilstede, så rart ikke fler har hivd seg over epoken. Av gamle strategi spill finnes det en del 1800 talls spill, feks. mange om slaget om gettysburg. Her er en video av ett nyere: Darkest days er ett annet spill om den amerikanske borgerkrigen. Men egentlig er det ett spill om tidsreiser, som bare har en større del av spillet på 1800 tallet. Spillet er egentlig ganske dårlig. Men likevel litt underholdende. Outlaws er ett gammelt Lucasarts spill, som er et ekte spageti western. Med en grei historie og bra musikk. Men litt gammelt, så grafikk deretter. Ser du allerede har blitt tipset om total war serien. Empire total war er fra 1700-1799. Men anbefalles veldig varmt. Napoleon total war er derimot på begynnelsen av 1800 tallet. Strategispill serien Anno, har bare ett spill som er i nærheten og det er Anno 1701. 100 år feil, men er å anbefalle . Anno 1404 er nyere og bedre, men altså flere hundre år feil. Sea Dogs og oppfølgeren Pirates of the carabean. Er handels og sjøkamps simulator/Rpg som er på 17/1800 tallet tror jeg. Ser du tar med en del fantasy spill, vil tro mange steampunk spill vill falle i smak hos deg. De finnes det mange av. Det er da det Victorianske du faller for vil jeg tro? 1 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Victoria 1 (pluss Victoria revolutions) og Victoria 2 (og House Divided som tilleggspakke). Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Victoria er et fantastisk spill fra denne perioden! Edit: Ser jeg ble slått Arcanum kan vel også minne litt. Endret 24. oktober 2012 av taterfyrings 1 Lenke til kommentar
1-600-DOCTORB Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 1800 tallet er svært lite brukt i spill, til forskjell fra film. Potensialet er absolut tilstede, så rart ikke fler har hivd seg over epoken. Av gamle strategi spill finnes det en del 1800 talls spill, feks. mange om slaget om gettysburg. Her er en video av ett nyere: Darkest days er ett annet spill om den amerikanske borgerkrigen. Men egentlig er det ett spill om tidsreiser, som bare har en større del av spillet på 1800 tallet. Spillet er egentlig ganske dårlig. Men likevel litt underholdende. Outlaws er ett gammelt Lucasarts spill, som er et ekte spageti western. Med en grei historie og bra musikk. Men litt gammelt, så grafikk deretter. Ser du allerede har blitt tipset om total war serien. Empire total war er fra 1700-1799. Men anbefalles veldig varmt. Napoleon total war er derimot på begynnelsen av 1800 tallet. Strategispill serien Anno, har bare ett spill som er i nærheten og det er Anno 1701. 100 år feil, men er å anbefalle . Anno 1404 er nyere og bedre, men altså flere hundre år feil. Sea Dogs og oppfølgeren Pirates of the carabean. Er handels og sjøkamps simulator/Rpg som er på 17/1800 tallet tror jeg. Ser du tar med en del fantasy spill, vil tro mange steampunk spill vill falle i smak hos deg. De finnes det mange av. Det er da det Victorianske du faller for vil jeg tro? Wow, tusen takk for ett fyldig og godt innlegg. Skal sjekke ut alle spillene du tipser om. Lenke til kommentar
1-600-DOCTORB Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Victoria 1 (pluss Victoria revolutions) og Victoria 2 (og House Divided som tilleggspakke). Victoria er et fantastisk spill fra denne perioden! Edit: Ser jeg ble slått Arcanum kan vel også minne litt. Supert med flere tips, klassiske strategispill taes imot med takk! Arcanum, har jeg faktisk også spilt før, men ikke så veldig mye. Solid spill. Utrolig at det er over 10 år siden det kom ut Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Victoria er et fantastisk spill fra denne perioden! Edit: Ser jeg ble slått Arcanum kan vel også minne litt. Støtter på alle mulige måter Arcanum, får vel ikke bedre 1800 talls følelse i ett steampunk/fantasy spill. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Railroad Tycoon II Finnes en nr 1 og 3 også. Har ikke spilt disse spillene selv. Går ut på å bygge togbaner, tjene penger osv. Tror spillet strekker seg over en lengre tidsperiode. Men rimelig sikker at Det meste av spillet er på 1800 tallet. Assassin's Creed 3 En av de største spill titlene som kommer i år. I alle fall når det gjelder PR maskineri og antall solgte spill. Spillet foregår ikke på 1800 tallet men siste del av 1700. Monkey Island 2 (+1,3 og 4) Her har vi en raring. Spillet er i sjangeren adventure. Gåteløsning med andre ord. Er også en av spill historiens morsomste spill. Det er en parodi på hele sjørøver film sjangeren. Nr 1 og 2 finnes i oppussa nyversoner med bedre grafikk og stemmer. Mens 3 og 4 er nye nok til ikke trenge noe slikt. 1800? tja... Usbesefikk tidsalder ca 16-18. Men spillet tar seg så useriøst som overhode mulig, så noen eksakt tid er det ikke satt til. Gothic 2 Rolespill. Satt i en fantasi verden. Ikke like 1800 tall som Fable spillene, men likevel på sin måte. Tidsepoken er litt mer uspesefikk. Riddere i middelalder utstyr. Men samtidig 1800 talls seilskip med kanoner. Samt mye sivile klær, bygninger som har en 1800 talls stil. Men spillet er uansett mer klassisk fantasy. Så dette er kanskje spillet jeg nevner som passer dårligst inn i det du spør om. Imperial Glory Er ett spill sikkert hadde blitt husket som en glemt perle, om det ikke var for at Empire total war kom ett par år etterpå. Men spillet står greit på egne ben. Tar for seg Napoleons krigene. Men alt som Imperial glory prøver seg på, gjør Empire total war bedre. North and south er ett annet amerikansk borgerkrig spill. Spillet kom ut til blandt annet NES. Spillet rimelig simpelt, men har et morsomt gameplay som passer perfekt for 2 player. La oss avslutte med den herlige introen til Napoleon total war Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå