Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke bootet.

Anbefalte innlegg

Har en 2år gammel pc, men allerede noen måneder etter at den var bygget begynte den å oppføre seg rart. Av og til når jeg startet pc'en så kom jeg aldri inn i BIOS. Om jeg holdt inne powerknappen å starten pc'en igjen så funket den etter noen forsøk. Noen ganger etter at jeg fikk opp BIOS så fikk jeg en rød skrift på skjermen at forrige overklokking gikk feil så alt ble satt tilbake til standard innstillinger. Tingen er at jeg aldri har overklokket noe på pc'en.. Så i det siste så har jeg ofte måttet stå flere minutter med å skru power-knappen av og på inntil nylig da jeg ikke får kommet inn i/forbi BIOS.

Jeg har prøvd en annen strømforsyning, skjermkort å RAM, så d eneste som gjenstår er CPU og hovedkort?

Rare er at har jo noe vært ødelagt så har det jo ikke funket, men den er så ustabil at jeg klarer liksom ikke finne ut hva som feiler den.

PC specs er:

psu: Fractal Design Newton R2 800W

cpu: Intel Core i7 Quad Core i7-950

hovedkort: MSI X58A-GD65, socket 1366

ram: Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz, 6Gb

gpu: Gainward Geforce GTX 570 1280MB PhysX

til harddisker har jeg noen WD med et par Tb til lagring også 2x Crucial RealSSD C300 128gb i RAID0 til windows7 (64-bit)

Kanskje noen har noen tips å komme med eller har opplevd noe av det samme selv? Tips taes imot med glede! :)

Mvh Stig Rune

Endret av Stigi22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd å resette bios ja, fikk opp bios èn gang å den var resatt, men neste gang jeg startet pc'n så var det svart skjerm igjen.

Glemte å si at når jeg starter pc'en så starter vifter å alt, hører at WD harddiskene spinner og det..

Lenke til kommentar

har prøvd å resette bios ja, fikk opp bios èn gang å den var resatt, men neste gang jeg startet pc'n så var det svart skjerm igjen.

Glemte å si at når jeg starter pc'en så starter vifter å alt, hører at WD harddiskene spinner og det..

muligens feil på hovedkort, prøvd å byttet det med et annet hovedkort ?

Lenke til kommentar

nei har ikke prøvd med annet hovedkort. Det jeg har er av socket 1366 å de har sluttet å selge på de på komplett, så jeg lurer veldig på om jeg bare skal kjøpe en oppgraderingspakke på komplett (http://www.komplett....aspx?sku=763741).

Hvor "bra" er egentli skjermkortet mitt? Går for det meste i Borderlands 2/League of Legends for tiden.. Kunne tenkt meg å prøve dishonored, etterhvert.

Endret av Stigi22
Lenke til kommentar

Skjermkortet holder egentlig til det meste det såfremt du er villig til å fire litt på innstillingene i enkelte spill. Det er jo tross alt lillebroren til det som inntil ganske nylig var verdens kraftigste enkeltkjernekort.

Dishonoured krever nærmest ingenting så det vil et GTX570 tygge seg igjennom uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...