Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp router (på nytt)

Anbefalte innlegg

Hei,

trenger sårt litt hjelp....

Har funnet igjen en router jeg hadde liggende som er brukt før. Denne routeren vil jeg nå sette opp for et bindepungt mellom mobiltelefon og en annen enhet jeg har. (det går fint)

Men saken er at jeg må endre kryptering og SSID på routeren. Hvordan gjør jeg dette?? så langt har jeg plugga den i stikkkontakta og får opp det gamle navnet på routeren på pc`n. jeg velger dette å trykker ip i weben, men passordet som skal være admin/admin funker ikke.....Har også prøvd å resatt dritten, men det hjelper absolutt ingenting :( Når jeg plugger den i med kabel kommer jeg ikke engang dit jeg skal trykke brukernavn/passord :(

Hvis det skulle ha noe å si er det en Broadband WX-6615GT turrbo router.

Noen som kan hjelpe....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den ikke svarer på LAN, så er den kanskje ødelagt. Overspenning kan knekke switchen på routeren.

Pass på at du holder inn resetknappen i minst 10 sekund når du resetter den.

Hvis ikke det gjør at du får kontakt på LAN, så ville ikke jeg gjort så mye mer med den hvertfall.

Bruker og passord er som du skriver admin/admin som default.

Du får jo en ny router av bedre kvalitet for noen få hundre kroner.

Lenke til kommentar

Hei, igjen....Da klarte jeg å f#¤%= opp den routeren også hehe.. Saken er at når jeg hadde logget inn på ip`n (netgear router) også bytta ssid og trykt på wep2 og lagre så ble alt borte og det kom "denne siden kan ikke vises"...etterhvert fikk jeg det opp, men for å koble til måtte jeg ha pssord som jeg selvfølgelig ikke husker....derfor resatte jeg...(noe jeg ikke skulle gjort) Når jeg nå plugger i stømmen får jeg ikke signaler fra routeren i det hele tatt.. Kobler jeg i ethernet kabel får jeg heller INGEN reaksjoner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...