Blippblopp Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Har problemer med MSI K7T Turbo 2 og XP1700+ som jeg mottok fra PSData idag. Når setter i strømkabelen og slår på hovedbryteren starter maskinen med én gang. Den booter ikke, viser fire røde LED.... Ifølge manualen betyr dette at CPU ikke er inst. riktig eller er ødelagt. Jeg har montert mange maskiner tidligere og jeg tviler på at jeg har klart å ødelegge prosessoren. Hva annet kan være feil? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Har akkurat samme prosessor og hovedkort, men jeg hadde ikke noe problem. Holdt du oppå prosessoren når du hadde igjen spaken? Jeg innstallerte alt rett fra boksen. Men det er en jumper du må fjerne for å få hovedkortet til å kjenne igjen CPU'en, men det er et problem du først ser noe til når maskina booter... _________________ "I am so smart, I am so smart! S-M-R-T, I mean, S-M-A-R-T!" Homer J. Simpson [ Denne Melding var redigert av: Spirograf på 2002-02-11 21:04 ] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Har hatt lignende problem på MSI K7T 266 Pro. Hovedkortet var ødelagt og fikk nytt på garanti. Hvis det ikke er HK, kan det være CPU! Lenke til kommentar
stor_gutt_87 Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 jeg har samme greiene på en amd athlon 1400 mhz. Hadde masse sann trøbbel med å finne en som ville låne bort sin duron 800 mhz til å flashe biosen. Har du flashet biosen? Nesten alle MSI kort må flashes og dette er ivertfall tilfelle med MSI K7T Turbo Limited Edition. Har du ikke gjort dette må du flashe biosen. Se om du får lånt en duron 800 mhz av noen,men flash ikke biosen hvis du ikke vet hva du gjør.! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Blippblopp: Regner med at du også har prøvd å resette BIOS? Har samme hk, (men dengang XP1800)og fikk i sin tid samme problem. Regnet med at mine L1-"arbeider" på CPU hadde vært mislykket, og tok for gitt at jeg satt med en død XP1800.... Opp i butikken til Komplett i full fart, og kjøpte en "billig-CPU" (T-B1100). Monterte denne, og dermed ble det liv i det hele, men ikke "nok"! Stadige kræsj i oppstart og adskillig testing fikk meg til å konkludere med at også hk var defekt. Fikk byttet dette uten problemer i samme butikk. Inn med XP1800 igjen, fire røde dioder "gliste" imot meg :sad: Monterte T-birden, og dermed var alt i skjønneste orden! Den "døde" ble slengt i en skuff. T-b´en er siden erstattet med en XP1900@2000, og alt er fortsatt såre vel :smile: Men historien er ikke slutt! Monterte i helgen en maskin basert på et ABIT KG7, og grov for moro skyld frem "liket" fra skuffen. Rettet ut noen bein før den passet i sokkelen, og fyrte opp. Til min store overraskelse bootet maskinen! Og gikk klokkerent uansett hvor mye jeg herjet med klokking og "burn in´s"! Så derved sitter jeg plutselig med en "lys-levende" XP1800 igjen! Om du ble noe klokere av dette? Antagelig ikke! Moralen må bli, at man skal ikke ta noenting for gitt her i verden! Men prøv gjerne CPU´n på et annet hovedkort...... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Nyeste BIOS til dette kortet er datert i desember 2001, og det ble mitt kort levert med, så jeg slapp billig unna når det gjelder flashing :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 har hatt nøyaktig samme problemet. fikk k7a266 pro2, 256mb ddr og xp1600 litt etter nyttår, og satte den sammen. første som skjer, er 4 røde leds og 8 pip. sjekke manualen, gisp!! cpu ødelagt?! wtf?! tar av viften, sjekker at den ikke er knust, og setter viften på igjen og slår på. da funker det. leser på diverse forum at msi-kort er nøye på psu'en, og jeg bestiller en Enermax 431w, og bytter ut 300w'en jeg hadde fra før. samme feil. hver gang jeg rebootet, måtte jeg vente i minst 10 minutter før det funket igjen. to ganger måtte jeg vente i over en dag før det gikk an å slå på maskinen. så, i dag gikk jeg bort til komplett og kjøpte meg et abit kr7a, installerte og fyrte opp.. ingen problemer. har rebootet mange, mange ganger i dag (bare for gøy), og ingen problemer. heldigvis er psdata greie nok til å gi meg pengene tilbake for msi-kortet. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Hmmm..... Har prøvd tipsene dere kommer med.... Like dødt! :sad: Flere forslag? Sende varene tilbake til PSData? [ Denne Melding var redigert av: Blippblopp på 2002-02-12 11:07 ] Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Ingen flere tips før jeg sender delene tilbake til PSData? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Jeg hadde samme problemet med 4 røde LED på et MSI-kort og trodde det var feil på CPU, men det viste seg å være feil på reset-knappen på kabinettet. (Stod liksom inne hele tiden...) Dro løs ledningen for reset, og da virket den. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Ok... Må prøve litt mer når jeg kommer hjem fra jobb idag skjønner jeg... Når er det på tide å gi opp alle gode forsøk.......? :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 når du har prøvd det med reset-kontakten. skjønner egentlig ikke at msi kan ignorere et så stort problem.. bytt fabrikant, og jeg kan garantere deg at du slipper flere problemer (av den typen, iallefall) Lenke til kommentar
Harry A Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Prøv å koble fra strømmen og fjern batteriet, trykk så noen ganger på startknappen, sett batteriet på plass og koble til strømmen igjen,dette hjalp ivertfall meg første gangen jeg satte inn xp i hovedkortet, har forøvrig fått to xp,er fra ps data som har vert døde disse er blitt erstattet uten diskusjon, fin service der. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 OK... Får vel prøve det også.... Begynner å bli lei nå! :sad: Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Sendte tilbake både CPU og HK... Får håpe PSData har en oppegående service/support-avdeling denne uka... :smile: Lenke til kommentar
tZar Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 psilocybe: jeg har akuratt samme problem med mitt k7t pro hovkedkort med tb 1,1ghz. Jeg må ofte vente i godt over 5 timer for å få startet maskinen på nytt. Det merkelige er at hvis jeg setter maskinen i vinduet i 5 minutter så så starter den fint, merkelig... temperaturen på cpu o.l skal det ikke være noe i veien med, så det er ikke problemet... begynner å lure på om det er noe med live driven fra Creative... [ Denne Melding var redigert av: tZar på 2002-02-20 15:21 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå