Gå til innhold

Hva heter antenenne på internettkortet ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heya:)

Jeg har noe lignende denne på linken, men tenkte jeg skulle bestille meg en større antenne, så lurer på hva de heter ^^

http://www.dlink.co....roducts/?pid=27

Større?? nå er radio-utstyr ikke min greie, men jeg var under inntrykket at antennens lengde påvirket frekvensen for signalene, så da vil en større antenne ta signalet ut av 2,4GHz-området å gjøre det ubrukelig.

Jeg kan ta feil, jeg har som sagt ikke helt peiling.

-frank

Lenke til kommentar

Bare antenne. Den antennestandarden er ganske utbredt i andre felt enn nettverk også.

Edit: Frank, jeg tror han mener en kraftigere antenne, og ikke nødvendigvis en lengre. Det er vel ikke lengde det er snakk om, men proporsjoner generelt.

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar

Heya:)

Jeg har noe lignende denne på linken, men tenkte jeg skulle bestille meg en større antenne, så lurer på hva de heter ^^

http://www.dlink.co....roducts/?pid=27

Større?? nå er radio-utstyr ikke min greie, men jeg var under inntrykket at antennens lengde påvirket frekvensen for signalene, så da vil en større antenne ta signalet ut av 2,4GHz-området å gjøre det ubrukelig.

Jeg kan ta feil, jeg har som sagt ikke helt peiling.

-frank

Er ikke ekspert på antenner jeg heller, men når jeg bodde i ett 3-etasjers hus hadde jeg elendig signal i første og tredje etasje (routeren var i andre etasje), så jeg byttet fra en 19 cm antenne til en gigantisk antenne på rundt 50-60 cm som jeg fikk av en kompis og jeg fikk mye bedre signal i første og tredje etasje. Hva slags antenne det var vet jeg ikke, men den så ikke ut som de vanlige små svarte antennene, det var et langt hvitt rør.

Jeg har også lagt merke til at forskjellige routere kommer med forskjellige størrelser på antennene, men det er da snakk om bare 2-3 cm i forskjell. Uansett er det sikkert best å bare skaffe seg en signalforsterker istedenfor en ny antenne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...