nojac Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Jeg har vært godt fornøyd med Skandiabankens «Min økonomi», der alle mine kontobevegelser siden 2004 er kategorisert i et enkelt og oversiktlig regnskap. Men nå er det slutt. «Denne tjenesten avvikles 31.12.2012, og erstattes med vår nye, forbedrede Min økonomi tjeneste.» . Riktignok er den nye versjonen er mer automatisert og lærevillig enn den gamle, der du må legge de fleste transaksjonene i rett rubrikk selv. Men den er full av kakediagrammer og prosentsatser til ulike formål, og kommentarer av typen «Bra jobbet». Spar meg! Jeg ønsker enkelt å kunne se hvor mye jeg brukte på strøm eller sparing i de siste årene og når jeg kjøpte vaskemaskinen, uten å måtte bla meg gjennom lange og uoversiktlige kontoutskrifter. Kakene med prosentandeler er helt uten interesse for meg. Den nye versjonen foreløpig er i beta. Og selv om lite har skjedd siden lanseringen i vår, er det jo lov å håpe på forbedringer…. Men hvis de sletter hele regnskapet mitt uten å gi meg et brukbart alternativ, trenger jeg en ny brukskonto. Anbefalinger? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Jeg liker veldig godt DNB's oversikt. Vet dog ikke om den har nøyaktig de funksjonene du er ute etter. Men er ihvertfall lett å få oversikt over inntekter og utgifter fra måned til måned, og år til år. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Ja, jeg har sett at DNB kan være et alternativ. Mitt krav til Min økonomi-løsningen er bare at den har et enkelt regnskap på en side for hvert år, med inntekter og utgifter ordnet i kategorier. Jo mindre grafiske fremstilliger jo bedre. (De må gjerne være der som opsjoner, men hovedbildet skal være regnskapet) På DNBs demo vises et digert kakediagram. Hvis dette kan velges bort til fordel for et enkelt regnskap, er jeg interessert. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Du kan velge å se regnskapet på flere forskjellige måter i DNB. Grafvisning (kake og stolpe), transaksjonsvisning, sammenligning mellom perioder og regnskap mot budsjett. Alle disse utenom grafvisning viser deg samtidig en oversikt over regnskapet regnskapet på venstre side. Veldig greit, bare å trykke om du skal se spesifisering. I tillegg har du valget "rapport", der du får hele regnskapet for valgt periode, med alle spesifiseringer nedover. De transaksjonene som ikke er spesifisert kan du spesifisere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå