Anzure Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hei! Jeg har en feil med linux ubuntu. Det står at diskplassen er full, men den er ikke nærheten full. Hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hvis du skriver df -h i terminalen, hva får du ut da? Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Dette: http://imgur.com/LKroq Av en merklig grunn bruker linux bare 11GB, hvordan skrur jeg det opp? Harddisken er på rundt 500GB. Endret 20. oktober 2012 av waremanu Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Du kjører liveCD? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 jeg hadde også en slik bug som du beskriver. jeg tømte papirkurven og plassen ble ikke restorert. det viste seg at tingene ble fjærnet fra papirkurven. men ble ikke slettet. så jeg fant plasseringa til filene og trykte shift + delete på dem så forsvant filene, etter en reboot var alt som det skulle. heretter sletter jeg alle filer med shift så jeg slipper det problemet =) Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Har du installert Ubuntu via Windows? Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Har du installert Ubuntu via Windows? Mhm Du kjører liveCD? Vet ikke, hva er liveCD? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Hvis du har en cd i cd/dvd/blu-ray spilleren og du starter linux der i fra, så bruker du en live cd, dvs du har ikke installert linux på harddisken (via Windows eller direkte). Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Har du installert Ubuntu via Windows? Mhm Hvis "Mhm" betyr ja, så er det ingen annen måte å løse dette på enn å avinstallere Ubuntu via kontrollpanel og installere på nytt via CD/DVD/USB. Når du installerer via Windows blir Ubuntu lagt på et "virtuelt" filsystem, som ikke kan utvides/endres i ettertid. Ubuntu blir også langt tregere når du installerer på denne måten. Dette er ikke en "bug". Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Har du installert Ubuntu via Windows? Mhm Hvis "Mhm" betyr ja, så er det ingen annen måte å løse dette på enn å avinstallere Ubuntu via kontrollpanel og installere på nytt via CD/DVD/USB. Når du installerer via Windows blir Ubuntu lagt på et "virtuelt" filsystem, som ikke kan utvides/endres i ettertid. Ubuntu blir også langt tregere når du installerer på denne måten. Dette er ikke en "bug". Ok. Men jeg rett og slett ga opp linux, det virket så glitchy. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Ja om du installerer det på feil måte så kan et hvert OS virke "glitchy" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå