ThOms-N Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Gleden var stor når eg for andre gang på et halvår har måtta rydda i ein 'varm' frys. Denne gang var det ikkje ein defekt frys, men et støpsel utav stikken. Har mine mistanker til koss det kan ha seg. :-P For med ein ramp av ein gutt på ca 2,5 år, som liker å plukke på ting, så føler eg egentlig at eg veit kem som er syndebukken. Desse 2 matavfalltømmingene er begynne å koste litt. :-( Orket ikkje styr med å kreve tilbake fra kjøleskapsleverandør på forrige garanti, da det berre var småting i kjøleskapsfrysen. Denne frysen derimot inneholder noko meir matvarer. Er det håp å få gehør fra innboforsikringene (topp) gjennom EL-og IT forbundet? Lenke til kommentar
War Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Spm blir jo også hva egenandelen din er på. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Helt sannt. Men mener å huske at skader forårsaket av barn under en viss alder var fritatt egenandel. Men er overhodet ikkje sikker. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Er det LO favør du har? Uansett så må du inn å lese vilkåra i din forsikring. Men med forutsettning om at du har LO favør så kan vi gå punktvis gjennom dei viktige punkta i denne forsikringsavtalen: 3.2.7 Tyveri og hærverk Skader som erstattes: 1. Tyveri, eller hærverk ved tyveri eller ulovlig inntrengning, i bygning eller rom i bygning. Skade på rom i leid/sameid bolig eller bolig med særskilt borett (borettslagsleilighet) erstattes med inntil kr 40 000. Erstatningen er begrenset til kr 75 000 i forbindelse med tyveri og hærverk [...] Dette punktet blir ikkje relevant, det å plugge ut stikkontakten er for såvidt hærverk, men forsikringsbestemmelsane angir at dette kun blir dekka dersom hærverket skjer under eit tjuveri eller ved ulovlig inntrengning. Din sønn har ikkje brutt seg inn så dette punktet er ikkje relevant. 3.2.9 Temperaturendring i fryser/kjøleskap Skader som erstattes: - Skade på matvarer som følge av utilsiktet temperaturendring. - Skade på fryser/kjøleskap som følge av erstatningsmessig skade på matvarer. Skaden må straks meldes til selskapet og skadde gjenstander skal holdes tilgjengelig for besiktigelse. Her nærmer vi oss noke, men eg trur ikkje at du kan bruke denne bestemmelsen heller. Temperaturendringa (dersom det i det heile tatt er definert som ein temperaturendring) var nok ikkje utilsikta. Men dette er også det nærmaste vi kjem etter forsikringsbestemmelsane, eg kan ikkje finne nokon henvisninger i denne forsikringa som tilseier at skader som barn utfører er dekka. Dersom du vil ha dette dekka på forsikringa så må du spele på at dette var ei temperaturregulering som du ikkje meinte å utføre, då er dette dekka i av forsikringa. Det finnes forsikringer som dekker skadeverk utført av barn, men det ser ikkje ut som at det er tilfellet i denne forsikringa. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Takk for oppklaring. Er ingen katastrofe, men akk så irriterende. Så koster jo innholdet sitt. :-$ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå