Gå til innhold

Skal kjøpe minipc, trenger hjelp til specs

Anbefalte innlegg

Skal ha meg minipc, hovedsak gaming. har sett meg ut denne:

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10689

men trenger hjelp til litt extra specs.

spes skjermkort. hva er best av geforce 680gtx og radeon 7970?

hvilken prosessor er good?

og ikke minst vil den dra heftige spill??

noe forkjell på wind7 prof og home?

trenger en update, er lenge siden jeg bygde pc

TAKK FOR ALL HJELP :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest PingPangbv

Skal ha meg minipc, hovedsak gaming. har sett meg ut denne:

http://www.komplett.....aspx?sku=10689

men trenger hjelp til litt extra specs.

spes skjermkort. hva er best av geforce 680gtx og radeon 7970?

hvilken prosessor er good?

og ikke minst vil den dra heftige spill??

noe forkjell på wind7 prof og home?

trenger en update, er lenge siden jeg bygde pc

TAKK FOR ALL HJELP :)

Vil vel si at 7970 og GTX 680 yter veldig likt, men kan variere etter hvilke spill du spiller. Vet at 7970 yter bedre i Metro 2033 enn GTX 680 og 680 yter bedre i Battlefield 3, så du må nesten bare kikke litt på forskjellige omtaler for å finne ut hva som passer deg best.

Når det gjelder prosessor så ser jeg ingen grunn til å ikke velge Intel, og med det sagt så kan jeg anbefale I5 3570k hvis du ikke driver med fotoredigering eller andre prosessortunge applikasjoner.

Når det gjelder OS så kan du se forskjellen her: http://windows.micro...roducts/compare

EDIT: GTX 670, ikke GTX 680!

Endret av PingPangbv
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar! ang skjermkort så koster radeon 1000kr mindre, så hvis det er ganske likt så er det vel lurt og spare inn? er det noe forkjell på radeon og nvidia ang produsenten? altså, har en av de bedre og raskere programvare oppdateringer? mindre produksjonsfeil? bedre på service? noen som har bedre opplevelse av den ene enn den andre?

Når det kommer til OS så er det ingen forkjell ang ytelse? sålenge det er 64bit såklart.

Lenke til kommentar

IMO er ikke ytelsesforskjellene mellom 670 og 680 store nok til og forsvare prisforskjellen. Tror 7970 yter ca like bra som 670.

i5 3570K er prossesoren du bør kjøpe om du er på budjsett.

Men jeg synes heller du burde bygge selv.

Dette opsette fra dustin, f.eks. Det har et enda mindre kabinett samt en bedre PSU og en mye mer stabil SSD.

post-261518-0-51871900-1350759476_thumb.jpg

Endret av oddsmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

IMO er ikke ytelsesforskjellene mellom 670 og 680 store nok til og forsvare prisforskjellen. Tror 7970 yter ca like bra som 670.

i5 3570K er prossesoren du bør kjøpe om du er på budjsett.

Men jeg synes heller du burde bygge selv.

Dette opsette fra dustin, f.eks. Det har et enda mindre kabinett samt en bedre PSU og en mye mer stabil SSD.

Ja, jeg glemte å nevne dette også ang 680 og 670. Som oddsmurf sier så er ikke ytelsesforskjellen mellom GTX 670 og GTX 680 stor nok til at jeg syntes at 1000kr prisforskjell er rettferdig. Generelt sett vil jeg nok anbefale GTX 670 hvis du skal ha et skjermkort som er verdt pengene. Hvis du bare ser på prisen burde jo GTX 680 yte ca 25% bedre enn GTX 670 siden GTX 670 ligger på ca 3000kr og gtx 680 ligger på 4000kr, men slik er det ikke. Ytelsesforskjellen ligger på alt fra 5-20% alt fra applikasjonen og jeg mener da at GTX 670 er et lengt bedre kjøp uansett.

Endret av PingPangbv
Lenke til kommentar

takk igjen for svar :)

Utingen med og bygge selv er at jeg ikke er så god på området, så slike ting som og installere ssd i bios riktig og riktige komponenter osv synes jeg er et slit når jeg aldri "vet" om komponenterer yter sitt fulle. derfor synes jeg det er bedre og bestille fra komplett der de tester pcen før avsendelse og i tilegg er det 3 års garanti. men vet jeg kunne spart kroner der ja. det jeg er mest opptatt av er og ikke bruke 8k på en pc som drar høyt så kunne jeg heller klaska noen ektra tusenlapper for og kunne dra det høyere. har lenge kjøpt pcer på lav budsjettpris som har skuffet stort under gaming. skal sies at det har vært bærbare til ca 5-7k. vil at dette skal endre seg betraktlig nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...