Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Interesse for jente!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går i 1-klasse på VGS, og har fått en enorm interesse for en jente på samme trinn, men i en annen klasse. Vi har visse timer sammen, men ikke mange. Vi møtes også ofte i gangene, tilsynelatende tilfeldig. Blikkene våres møtes da også veldig ofte, og det holdes lenge fra begges side. Som om vi begge er interessert, men ingen vil si noe.

Grunnen til at jeg liker denne jenta, er at jeg har fått et inntrykk av at personligheten er helt fantastisk, og utseende ikke noe verre. Det føles som om jeg plutselig har funnet jenta som passer meg perfekt!

Det som er, er at jeg ikke har spesielt mye erfaring med det å ta initiativet. Jeg er av den litt 'mystiske' personen som ikke er sjenert eller redd, men som ikke finner behovet for å brette meg ut for hele verden. Dog åpner jeg meg opp etterhvert som jeg blir trygg på personen, og kjenner h*n.

Lurer dermed på om dere har noen tips til meg, for hvordan jeg skal få henne til å legge (enda) mer merke til meg, uten å hoppe rundt og tjo og hei. Jeg vil at hun skal like meg for den jeg er, og dermed ikke endre personlighet.

Det jeg også trenger er noen "sjakk-matt-trekk" for å vise henne at jeg er interessert , men ikke helt gal etter henne, da jenter ofte da får dårlig inntrykk av deg. (Min erfaring..)

På forhånd, takk! Anonym poster: 7f2a6ff427a4772df66daf442898c03f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at det oftest like greit å invitere personen med på noe. Bare dere to, eller sammen med andre. Det viktige er at du viser interesse, enten litt eller mye, utifra hva som virker naturlig. Du sier selv at du ikke vil virke helt gal etter henne. Det høres fornuftig ut, da det fort fjerner all spenningen mellom dere, men det er viktig at hun tenker på deg, så noe må du gi henne å gå på ;)

Stå på! :)

Lenke til kommentar

TS her!

Det skal jeg gjøre, men før det har jeg et lite spørsmål:

Du tror ikke det kunne vært litt lurt å "holde maska", for å si det slik? Eller bør jeg ta initiativet og bare kjøre på? Anonym poster: d8ddeb6b8de561f637fb1d8d4bb6099c

Mangelen på initiativ er den største grunnen til at gutter havner i "vennesonen". Du må vise at du vil ha henne, helst så seksuelt og så mannlig som mulig. Ikke vær redd for å vise det forran andre, vis at du er selvsikker selv om du ikke er det.

Lenke til kommentar

Jeg pleier alltid å tenke at man må ha en grunn for å gå opp til en person. (Samme som hvis en person kom å snakket med meg, så tenker jeg "hvorfor meg?"). Enten kan du vise du er interessert eller du kan finne en unnskyldning som kan delvis dekke over at du er interessert bare for igjen senere å vise du er interessert, eller at du bruker en unnskyldning for å komme i kontakt med henne for at hun skal bli interessert i deg. (puuuh)..

Hvis du ikke sitter så langt unna henne i klasserommet eller noe sånt kan du jo spørre hva hun fikk som svar på et mattestykke/fysikkstykke whatever dere unga har i dag ^^.. Sitter du hovedsaklig ved siden av en annen spør du han/hun først også dobbeltsjekker du med henne. Så sier du bare at du fikk et annet svar og spør henne hvordan hun kom frem til det (og setter deg ved siden av henne). For eksempel. Cluet er vel å involvere de menneskene som er i din og hennes sfære mens du jobber deg mot å ende opp med henne på tomannshånd.. Kan være tricky uten at det ser "suspekt" ut. Bare prøv deg frem =)

Og vet ikke hvordan du er som person, men vær litt morsom/småfrekk (ikke slem) og ironisk mot henne. Legg armen rundt henne og si "faen, vi skal ikke bare stikke av til Maldivene å bli perledykkere". (Bare si det med overdrivelse). Da er det plutselig ikke så skummelt den gangen du inviterer henne på en film hjem til deg.. Nå er jo dette veldig situasjon, alder, persons-bestemt, men har ihvertfall fungert for meg =)

Lenke til kommentar

Takker for alle tips som har kommet inn her, spesielt Rockworld sitt som var godt skrevet, og som fungerte senest idag!

Det har vært ( iaf. for min del) store framskritt siden jeg skrev denne tråden for rundt 1,5 uke siden!

I tillegg til blikk-utvekslingen har vi begge kommet og satt oss rett over hverandre/ved siden av hverandre i kantina så fremt det har vært plass, og tatt praten litt derfra. Vi har i tillegg begynt å snakke litt på facebook, i gangen osv.

Nå mangler det snart bare litt mer snakk, nummeret hennes og en fest/sammenkomst/noe i den duren før jeg tar sjangsen!

- TS!

Anonym poster: d8ddeb6b8de561f637fb1d8d4bb6099c

Lenke til kommentar

Det jeg også trenger er noen "sjakk-matt-trekk" for å vise henne at jeg er interessert , men ikke helt gal etter henne, da jenter ofte da får dårlig inntrykk av deg. (Min erfaring..)

Ved bruken av en pistol vil du virkelig sette hun i sjakk-matt! Dette viser ikke er gal etter HENNE, men derimot gal generelt. Det kan føre til at hun får et positivt inntrykk også!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...