DamnName Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Jeg leter etter en ny router for nettverket i en privat studentbolig. Vi er 9 personer som bor her. Routeren vi har nå er en Cicso WAP4410N, og det ser ut som om den ikke har kapasiteten til å holde alle brukere koblet til likt. Alle personer her har sin egen Laptop, og egne smartphoner som er koblet til. Samtidig er det flere konsoller koblet opp mot routeren. Detter gjør at det til tider kan være over 20 tilkoblinger til routeren likt. Har ikke veldig god greie på routere, og trenger derfor hjelp med å finne en som kan holde denne kapasiteten. Endret 20. oktober 2012 av TorkjellHB Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Apple airport extreme? Les på apple.no/store Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Foreslår Asus RT-N66U. Den har stor kapasitet på trådløs med samtidig dual band og 3 datastrømmer på hvert bånd. I tillegg er den meget stabil (god hardware) og har QoS (prioritering av trafikk). Selv har jeg lagt inn tredjeparts firmware på min. Det er da ingen problem å strupe f.eks torrentrafikk slik at nettet fint kan brukes av andre tjenester. 1 Lenke til kommentar
Dapper Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Har selv akkurat bestilt den routeren herr Skrotnes anbefaler her. MPX har den på kampanje til 1290,- nå. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=746279 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå