Gå til innhold

Skole/gaminglaptop 10k ish?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat kommet inn i forsvaret og finner noe dødtid. Ettersom jeg har en desktop gaming pc så er det lite aktuelt å flytte den inn, naturlig nok. Så bestemte meg for å gå til butikken for en laptop.

Hovedsaklig bruksområde blir skolearbeid når jeg dimmer og eventuelt begynner studier, hadde dog vært fint å få bruke til gaming frem til da, spillene forventes ikke spesielt krevende, så vil ha noe casual/"casual-plus" ish.

Pris: helst under 10k

Usikker på laptop hva som er "best" angående intel/amd og amd/nvidia på laptop så trenger hjelp der.

Ønsker gjerne/helst 1080p, 6GB ram (eller mer), og quad-core CPU

Leste en annen tråd nylig som anbefalte asus N56VZ/N76VZ, angående det lurer jeg på om det er plass til ekstra SSD, eller om du bare bytter ut main HDD. (dvs mindre plass, 120GB SSD kontra 500/750GB 5400rpm?)

Endret av Klokkheim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe annet enn multicom som er et alternativ? Type Asus, dell etc..?

EDIT: om det blir økt pris så er det ikke greia. Skulle helst hatt asap, men det betyr isåfall at det må bestilles på milrab. Noen erfaringer å dele?

Endret av Klokkheim
Lenke til kommentar

Asus og Multicom er for tiden de beste alternativene med tanke på pris/kvalitet, skjermoppløsning, evnen til å spille spill osv. Multicom kansje et lite hakk over. Det er ikke mange 15-tommere der du har plass til 2 harddisker/SSD innabords, + veldig god ytelse for pengene, + meget god skjerm til bærbar å være (både kvalitet og oppløsning) + godt skjermkort for spilling + sterk prosessor. Du kan ikke bomme mye på en av dem. Du finner andre maskiner med svakere ytelse men bedre batteritid, riktig nok - så hvis akkurat det er viktig for deg ...

PS. Trådløskortet (Atheros) på Asus-maskinen kan være et problembarn. Modulen på Multicom'en (Intel) er av bedre kvalitet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hvis du skal frakte med deg maskinen til/fra skole eller studiested daglig? 17-tommere er merkbart mer uhåndterlige enn 15-tommere. Men det blir jo opp til deg. Uansett så mener jeg at det er Multicom/Asus som er veien å gå for 17-tommere også, men da kommer Dell 17R Special Edition i tilegg som et fint alternativ.

Lenke til kommentar

N56VZ vs N76VZ vs G75VW eventuelle fordeler eller ulemper ved disse?

N56VZ er 15,6" med 1 HDD

N76VZ er 17,3" med 1 HDD (plass til 2?)

G75VW er 17,3" med 1 eller 2 HDD?

Alle har i7, 6-8GB RAM, enten GT650, 660 eller GTX 670 kort.

Kjøling er forsåvidt VIKTIG.

Angående portabilitet så har G75VW en medfølgende sekk AFAIK.

Tanker rundt dette?

Endret av Klokkheim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...