Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir "diskrimert" av familie pga. politisk synspunkt.

Anbefalte innlegg

Det første som slår meg er at denne situasjonen ikke har noe som helst med politikk å gjøre. Det dere trenger en debatt om er langt mer grunnleggende ting, som familieverdier og gjensidig respekt. Politikk er viktig men familie er viktigere, og å skape splid i familien pga. noe så ubetydelig som en enkelt stemmeseddel blant millioner av stemmer viser en helt fantastisk mangel på prioriteringer.

Det er generelt ingen vits å diskutere politikk med mennesker som allerede har bestemt seg, med mindre man faktisk er politiker. Det skaper konflikt uten å føre til noe som helst. Bare legg ballen død så fort som mulig.

FpU virker forøvrig som en langt mer oppegående gjeng enn moderpartiet, så jeg synes ikke det er noe dårlig valg. FpU har forstått hva det vil si å være et liberalistisk parti og er ærlige om det på godt og vondt, mens moderpartiet til tider kan virke mer sosialistisk enn sosialistene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aaah. Alle "røde" er idioter som må forklares hvert punktum. Den klassiske "liberalsykdommen" slår til igjen, evnen til å genierklære sin tanke med seg selv.

Hva mener du med det om jeg tør å spørre?

At det er en tendens til i V, DLF og andre objektivister til å selvmastrubere sin egen tro på sin storhet, ved å anta at enhver rød er en komplett idiot. Men for all del. Skal da ikke nekte gjengen tanken.

Et godt eksempel er rett ovenfor #23. Sett i sammenheng med #18 og 19.

Lenke til kommentar

Vel jeg er en liberalist (om jeg og liberalismen har "rett" eller "feil" vil jeg ikke diskutere her) og familien min liker ikke dette. Vanskelig å forklare, men de ser ned på meg pga. meningene mine og sier at jeg ikke kan være seriøs og er helt uenig med det jeg mener og sier at jeg ikke kan mene det jeg gjør, og fnyser av at jeg leser forskjellige bøker..

Hva kan jeg gjøre med det? Er ikke noe morsomt å blitt sett ned på pga. hva jeg mener. Anonym poster: d0cafe652c5c1ff6d894d8310bf8c4a4

Jeg fikk ikke komfirmasjonsgaver fra en hel gren på mitt familietre siden jeg valgte borgerlig komfirmasjon.

Det er ikke uvanlig at familier splittes pga. religion, politikk, og livstil, jeg ville ikke tatt det så tungt, det er tross alt slik at du må følge det du føler er rigtig, for er din familie høyre-vendte kristenkonservative og du en lespisk wiccan SV-er så er det lite du kan gjør for å fikse det. Kan dog være en idé å tone ned dine meninger rundt dem og heller ikke si noe når et tema dere strides om kommer opp.

Men familierelasjoner er kompliserte og vanskelige, jeg har familiemedlemmer som er bønder og vil ha fengselstraff for å kjøpe mat i utlandet og ta med inn til Norge, (noe jeg ikke klarer helt å være enig i :p ), så da er det best å ikke snakke om handleturer til sverige eller danmark i familiesamlinger hvis jeg ønsker å ikke bli utskjeldt :p

lykke til uanset!

-frank

Lenke til kommentar

Interessant tråd. Jeg sliter faktisk litt med det samme selv. Jeg har en far som er i FrP-systemet og benytter enhver anledning til å hånlig trekke inn mine politiske synspunkter i en diskusjon vi begge er involvert i som inneholder flere parter enn oss to, men sånn opplever jeg vel strengt tatt de fleste sosialister, mobbere hele gjengen. De angriper som regel folk og ikke deres meninger. Dette begynte vel egentlig når jeg tenker meg om da jeg valgte å ikke stemme i 2009 pga. en litt sånn 'whatever'-holdning til hele politikken. Hadde jeg ikke ved en tilfeldighet kommet over DLF og liberalismen hadde jeg nok vært der ennå.

Lenke til kommentar

Interessant tråd. Jeg sliter faktisk litt med det samme selv. Jeg har en far som er i FrP-systemet og benytter enhver anledning til å hånlig trekke inn mine politiske synspunkter i en diskusjon vi begge er involvert i som inneholder flere parter enn oss to, men sånn opplever jeg vel strengt tatt de fleste sosialister, mobbere hele gjengen. De angriper som regel folk og ikke deres meninger. Dette begynte vel egentlig når jeg tenker meg om da jeg valgte å ikke stemme i 2009 pga. en litt sånn 'whatever'-holdning til hele politikken. Hadde jeg ikke ved en tilfeldighet kommet over DLF og liberalismen hadde jeg nok vært der ennå.

Ja! Jeg kan aldri si at jeg har vært sånn mot noen. Jeg hører på det folk sier. Rakker ikke ned på mennesker. Og holder generelt ikke på sånn med noen.

Men, du kan banne på at hver gang jeg møter på en sosialist som diskuterer politikk, så får jeg en hel skyllebøtte på hva som er ille, og det jeg skrev på side 1 i tråden her.

Forsvarer de seg fordi de føler seg svake? eller hva er det?

Når det er sagt, så har jeg nok mest sannsynlig møtt snille sosialister, men det er bare at når det kommer til politikken så mener alle at jeg er en jævla kapitalist og alt det TS beskriver.

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å påstå at det skyldes "alle skal med"-holdningen som gjennomsyrer sosialismen. De har vanskeligere for å akseptere at ikke alle vil være med, og at det finnes andre meninger og levesett som ikke passer med deres idealverden der alle skal samarbeide og leve etter deres verdier. Liberalister, derimot, er vant med tankegangen om at folk i stor grad bør få leve for seg selv og styre sine egne liv.

Dette er så klart en generalisering som noen vil synes at er ufortjent, men jeg tror oppriktig at liberalister er mer tilbøyelige til å akseptere forskjeller enn sosialister.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Aaah. Alle "røde" er idioter som må forklares hvert punktum. Den klassiske "liberalsykdommen" slår til igjen, evnen til å genierklære sin tanke med seg selv.

Hva mener du med det om jeg tør å spørre?

At det er en tendens til i V, DLF og andre objektivister til å selvmastrubere sin egen tro på sin storhet, ved å anta at enhver rød er en komplett idiot. Men for all del. Skal da ikke nekte gjengen tanken.

Et godt eksempel er rett ovenfor #23. Sett i sammenheng med #18 og 19.

Vel det er ikke TS som har postet noe i de innleggene der. Ettersom jeg har sett så har ikke han/hun sagt noe om at h*n er bedre enn alle andre. Så hvis du ikke har noe annet å gjøre enn å rakke ned på TS så trenger du rett og slett ikke poste her.

Lenke til kommentar

Hadde blitt enormt skuffet om noen i nær familie som jeg hadde hatt en form for ansvar for hadde endt opp som FrP sympatisør, men en slik oppførsel som du beskriver er uansett ikke akseptabel og beklageligvis veldig typisk for de konservative. (omtaler sosialister som konservative iom de har styrt norge i alle år)

Det du forteller om er så drøyt at jeg personlig hadde dradd min vei og i stor grad kuttet kontakt (har ikke lest alle innleggene) om jeg hadde opplevd noe lignende.

Lenke til kommentar

Så lenge personen har belegg for meningene sine, og om mulig, altruistiske grunner til å stemme på et parti ser jeg ingen grunner til å bli skuffet.

Selv om både du og meg, slik jeg tolker det, misliker Frp sterkt bør vi også være åpne for at det er vi som tar "feil". Jeg synes derfor dialog og debatt er bedre enn "skuffelse".

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...