screenman Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Jeg personlig selv er kvalm hver dag, som oftest av røyking. Ellers når jeg er kvalm er de hyppigste årsakene abstinens, fyllesyke og angst, men det er flere år siden jeg har kastet opp, og noen måneder siden jeg sist hadde brekninger (men uten oppkast). Det jeg da lurer på er om alkohol er en god ide om man er syk? Tenker da på omgangssyke, matforgiftning og andre sykdommer som gir kvalme og oppkast/brekninger. Jeg vet av erfaring at alkohol er fysisk og psykisk smertelindrende og kan redusere/fjerne kvalme dersom den ligger psykisk. Men noen som har erfaring ved bruk av alkohol ved fysisk sykdom? Hvilke erfaringer har det gitt dere? Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Alkohol er aldri noen god idé. Snakker du om å dra på fylla eller å drikke en halv øl? Endret 20. oktober 2012 av 1814_ Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Man kan tåler mindre. Ha det i bakhodet og kos deg! Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Personlig har jeg erfart at alkohol enkelte ganger kan rense opp litt, og gjøre ting bedre. Da spessielt jegern. Mulig det bare er placebo, eller det er andre årsaker til at jeg har følt meg bedre etterpå. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Sist gang jeg drakk når jeg var syk, skulle jeg ta flyet tilbake til rekruttskolen ved Madla dagen etter. Ble øl og jeger. Endte opp med en litt kjip flytur. Kasta opp 7 ganger før jeg gikk ombord. Aldri igjen! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Mulig det bare er placebo, eller det er andre årsaker til at jeg har følt meg bedre etterpå. Føler man seg ikke alltid bedre etter å ha fått høyere promille da? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Jo, det gjør man vel alltid Tenkte egentlig mer på dagen derpå. Noen ganger har jeg følt meg helt god, selv etter en saftig, saftig fyllekule. Eller bare noen glass. Andre ganger har jeg følt meg helt grusomt bomba. Så bomba at jeg får vondt bare av å tenke på det. Men, om man planlegger å holde promillen høy, så er jo ikke det noe problem Som legendariske Charlie H. sa: "Never stop drinking". Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Etanol er gift, så kroppen vil da fokusere på å skille ut giften, med andre ord immunforsvaret vil ikke prioritere sykdommen. Videre så blir kroppen ellers redusert når man inntar alkohol og du vil bli mer mottagelig for rus og vil mest sannsynlig også bli dårligere og svekke immunforsvaret (midlertidig). Også er alkohol dehydreende, og det er viktig å innta nok væske når man er syk. Så hvis du ikke har en forkjølelse (som kan bli "renset" med sterk sprit og/eller urte sprit) så vil du mest sannsynlig bli dårligere, og hvis du har vondt i kroppen eller er kvalm så vil du mest sannsynlig få mer vondt eller bli mer kvalm. Selv når du er full. Anonym poster: 28aea35eca62ee349f65b9939482725f 3 Lenke til kommentar
screenman Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Alkohol er aldri noen god idé. Snakker du om å dra på fylla eller å drikke en halv øl? Jeg snakker om å drikke en flaske Martini mens man ligger "dødssyk" i senga. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Alkohol er aldri noen god idé. Snakker du om å dra på fylla eller å drikke en halv øl? Jeg snakker om å drikke en flaske Martini mens man ligger "dødssyk" i senga. Innta gift i stor dose når immunforsvaret allerede er svekket? Har du maks uflaks så du dør. Sannsynligvis merker du ingenting dog. Kroppen er robust. Spesielt om du er ung. Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg snakker om å drikke en flaske Martini mens man ligger "dødssyk" i senga. Hva legger du i det å være "dødssyk"? Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 De gangene jeg har hatt noe irriterende hals så har det hjulpet med å shotte sprit og noe tyrkisk pepper Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 De gangene jeg har hatt noe irriterende hals så har det hjulpet med å shotte sprit og noe tyrkisk pepper Jâger og Fisherman anbefales også. Lenke til kommentar
screenman Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg snakker om å drikke en flaske Martini mens man ligger "dødssyk" i senga. Hva legger du i det å være "dødssyk"? Omgangssyke... Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Omgangssyke... Om du googler omgangssyke og alkohol, så ser du at det er anbefalt å styre unna i dette tilfellet. Står på en rekke artikler. Men du kan alltids prøve. Isåfall hold deg unna drikke som lett får deg kvalm, så er vel det beste å drikke i små mengder av gangen. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Basert på dine tidligere innlegg så er det en rød tråd av misbruk av bla alkohol. Normalt sett vil eg si at en liten dram om man føler seg i form til det sjeldent kan skade, men i ditt tilfelle ville eg anbefalt deg til å holde deg unna helt. Men samtidig har eg en mistanke om at det rådet ikke blir fulgt allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå