Morten A Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Heia. Har satt opp et par servere før, men begynner og bli noen år siden. Har en litt eldre gaming PC med 4TB som står parkert på loftet. Siden jeg kun har ICE.net og KUN tilgang til det. Er nettlagring kanskje kjekkt og ha? For og slippe og laste ned forskjellige filmer fra youtube flere ganger, osv osv og bruke opp 40gb nedlastingskapasiteten pr mnd. Og flytte fra Oslo med fiberlinje og inn på familiegården med ice.net(huff) men sånn ble det. evt så tenkte jeg og kjøpe en NAS sted mellom 1000-1500kr. Lenke til kommentar
process Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Til denne type bruk er ikke OS valg av noe særlig betydning. Ta noe du kan. Et NAS er kanskje mindre jobb og enklere å stue bort. Selv ville jeg brukt Debian for enklere fjernadministrasjon uten skjerm, men det forutsetter at du er fortrolig med det. Edit: Her virker det ikke som om jeg har lest spørsmålet før jeg har svart. Endret 18. juli 2013 av process Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Du kan evt se om du finner en proxy som mellomlagrer youtube-videoer. Tror kanskje Squid kan gjøre dette for deg. Så hvis du hiver opp en linuxbox med god plass og Squid så kan det være du kan få til noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå