RandiA Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Mulig jeg er på feil sted: Firefox har vært en fin nettleser, jeg liker den på alle måter, men nå har jeg i 14 dager hatt veldig trøbbel med at den står og ruller og ruller på hvert web-sted jeg skal på. Jeg har gjort alle mulige "cleaning" oppdateringer, til og med avinstallerte jeg den i dag og satte på en ny, like ille. Dette er veldig tidkrevende. Jeg prøver Explorer og Safari, der går det normalt, men jeg liker ikke de nettleserne så godt. Andre som har hatt problemet? (Java, FlashPlayer og alt slikt er oppdatert, historikk er slettet osv.osv.) Nå har jeg ingen flere ideer om hva jeg kan prøve. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Har du prøvd en eldre versjon? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Kan det være en eller flere utvidelser som lager problemer? Prøv Hjelp -> Start på nytt uten utvidelser 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Har du prøvd en eldre versjon? Vært inne på tanken at det er den siste versjonen ja...hvordan går man tilbake til en eldre da tro? Kan det være en eller flere utvidelser som lager problemer? Prøv Hjelp -> Start på nytt uten utvidelser Prøvde det nå, tok vel så lang tid...... Jeg skal også prøve å åpne FF uten at anti-virus er på. Endret 20. oktober 2012 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Da prøvde jeg å åpne uten AVG på, ingen hjelp i det. Sjekket også Windows brannmur at FF er avkrysset med tillatelse gjennom muren. Rart at Explorer og Safari fungerer...så det må jo være FF. Har også avtale med nettleverandøren om å få en ny trådløs. (De oppdaterte min nylig for å tette noen huller, og det var vel spesielt etter det at den største tregheten kom, men det skulle vel ha virket på de andre nettleserne også..) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Prøv å start Windows i sikkermodus med nettverk. Du rebooter da PC og trykker på F8 før Windows starter. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Har opplevd det samme, men ikke over alt - det var spesiellt på noen nettsider at det ruller og går med oppdatering av nettsiden nesten konstant, og det blir vanskelig å få gjort noe annet via nettleseren. Aftenposten var en av sidene som nesten konstant var under oppdatering, det gikk nesten ikke å bytte side en gang. Men hørte fra andre med samme problem omtrent på samme tid, men det var bare det at de brukte ikke Firefox, men IE ... så ikke vet jeg. Er ikke sikker på at det er et problem spesifikt med Firefox i det hele tatt - heller mer mot at det er i Java, Javascript eller Flash det ligger. Nå har det vært helt greit i et par uker. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Prøv å start Windows i sikkermodus med nettverk. Du rebooter da PC og trykker på F8 før Windows starter. Ja, gjorde det...hva skulle jeg se eller oppnå da? Prøvde i sikkermodus å åpne FF, surret som før, prøvde et par andre nettsider, surret som før.Da slo jeg av og startet vanlig igjen. (Man må prøve det meste ja, for å eliminere) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Prøvd dette? Foreslår at du skroller ned til "Alternate method for broadband users" og tar det derifra - men setter "network.http.pipelining.maxrequests" til 8, ikke 100. (100 har egentlig ikke noe for seg, da det ligger en begrensing på max 8 i systemet uansett.) Edit: Samme knep + et par til har du her. Endret 20. oktober 2012 av thomit Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Windows i sikkermodus sikrer at man ikke starter så mye tilleggsfunksjoner. Hvis du ikke har scannet maskinen online, så vil jeg råde deg til å prøve det. http://www.eset.no/trusselsenter/onlineskanner/ Du kan også prøve å gjenopprette Windows til en dato før FF begynte å oppføre seg merkelig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Takker for mange interessante tips...skal se på det etter hvert.(Må ta det litt forsiktig så jeg ikke gjør noe feil...er jo en gammel dame ) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Alt du forandrer noe på, enten via innstilingene til nettleseren, eller manuelt som beskrevet i lenkene mine over, blir automatisk uthevet med fete typer i "about:config" ... så det er ikke vanskelig å finne fram til det du har forandret på etterpå. Men skriv det ned, for sikkerhets skyld, så kan du etterpå gå inn og sette ting på plass igjen hvis du kommer til å "gjøre noe galt" Endret 20. oktober 2012 av thomit Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Fint, lurt å skrive det ned ja...eller ta et utklipps-bilde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Har prøvd den der, thomit, "oppskriften" var grei å følge...men det ble på det samme, så jeg tilbakestilte "systemet", bortsett fra at de ikke lot seg slette de "Right-click"-linjene jeg skulle sette inn. Det har vel kanskje ingen signifikant betydning. Tror jeg får vente på en ny trådløs og se om det hjelper. (Har ikke prøvd den med å sette på en eldre versjon av FF enda) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå