Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installasjon av Windows

Anbefalte innlegg

Hallo !

Jeg har nylig kjøpt Windows 7 til en nybygget stasjonær. Jeg har prøvd å installere, men alt som kommer opp når jeg har cd-en i cd-rommet er "No bootable device is detected. System will enter BIOS Setup Utility. " (har prøvd å restarte). Jeg har lest meg litt frem på nettet, og der står det "Turn on or restart your computer and watch for a message during the POST about a particular key, usually Del or F2, that you'll need to press to ...enter SETUP. Press this key as soon as you see the message.". Jeg har trykt, men alt som skjedde var at skjermen skiftet farge, og at halve skjermen bare står og skurrer, mens det som opprinnelig skulle vært på skjermen, blir trykt sammen i andre halvdelen. Hva kan være galt? Burde vel også legge med at når jeg bygde dataen, ble noen av pinsa på prosessoren bøyd. De ble retta opp, og en profesjonelt firma så på det, og sa at den burde være helt fin. Men kan det være at de tok feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, fint om du lister opp maskinvaren din.

Se i manualen for hovedkortet ditt om hva du skal trykke for å komme inn i bios, som oftest er det som du nevner Delete eller F2 men noen ganger F5 og F8.

Det du må gjøre i bios er å forandre boot rekkefølgen til cd/dvdrom, da vil maskina boote fra Win7 dvden din.

Når du har innstalert ferdig Windows går du inn i bios igjen og forandrer boot rekkefølgen og velger den Hdd du lagt operativsystemet på :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...