Dannyak Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hei folkens. Jeg bestilte en ny Playstation 3 500gb (ny "super slim" utgaven) den 10. Oktober. Jeg brukte konsollen helt uten problemer de første par, tre dagene. Men når jeg skulle starte konsollen igjen etter dette, lagde konsollen en rar ulyd. Etter litt testing frem og tilbake, har jeg funnet ut at det må være viften som er problemet. Det høres ut som viften så vidt er borti kabinettet eller lignende, og lager derfor en "tikke"-lyd. Denne lyden oppskalerer i frekvens etterhvert som maskinen står på. Jeg har lest litt rundt omkring på diverse forumer og funnet ut at behandlingstiden på reparasjoner sendt inn til Nordic Film via playstation 3 leverandører, kan være opptil 9 uker på det meste. Dette er jeg absolutt ikke interresert i. Så spørsmålet mitt er: Er det mulig å få hevet kjøpet? Evt. motta helt ny vare istedet for å vente på at den "gamle" blir reparert? Jeg kjøpte forøvrig konsollen på Komplett.no (De tilbyr 45 dagers åpent kjøp utenfor den vanlige 14 dagers returretten) Med vennlig hilsen Daniel Kristiansen Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Jeg ville i hvert fall først hørt med Komplett. Husker ikke hvordan Sonys doa-rutiner er, men kanhende du er tidlig nok ute til å få ny konsoll med en gang, uten å måtte vente på reparasjon. Doa står for "dead on arrival" og er en mulighet mange leverandører gir butikkene til å kunne gi ut ny vare med en gang innen en kort periode etter kjøpet. Å måtte vente på å få reparert en helt ny vare er jo ikke spesielt hyggelig. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Du er jo fortsatt innenfor de 14 dagene også, så det er bare å heve kjøpet, eller benytte seg av angreretten som det så fint heter. Det eneste da er at du ikke får pengene tilbake med en gang, det går en 3-4 dager før du får dem inn på konto Men du burde høre med dem på mandag, så er det mulig du bare kan dra inn å bytte den. Lenke til kommentar
Dannyak Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Først og fremst så vil jeg fortsatt ha en ps3. Men jeg vil ikke vente i opp til 9 uker for å få den igjen. Så om den må repareres, vil jeg gjerne få igjen en ny med en gang, eller få hevet kjøpet slik at jeg evt kan kjøpe en annen en. Problemet med å "dra inn å bytte den" er jo at jeg bor i Stavanger for øyeblikket, og de har base i Sandefjord. Så jeg må nok sende den inn via posten uansett. (kanskje jeg kan levere den inn på et slikt Pick-Up point for å slippe porto el.?) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hvis du reklamerer og får det på doa, betaler du ingenting mer enn det du la ut for konsollen, så det er det beste alternativet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå