Ezekiel__ Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hei Jeg har problemer med at en laptop mister kontakt med det trådløse nettet når jeg kobler nettbrettet på. Det snodige er at nettet til laptopen er dønn stabil og virker uten problem så lenge nettbrettet ikke er koblet til Wifi. Innen et minutt fra jeg kobler nettbrettet til mister laptopen nett. Og det er kun laptopen som mister nettet, alle de andre enhetene fortsetter uten problem. Har Telenor ADSL modem (Zyxtel?), med en D-Link DIR-655 router. Det er 2 stasjonære pc'er, 1 xbox, 1 ps3, 2 Galaxy SII mobiler samt Samsung laptopen koblet trådløst til routeren. I tillegg er en WD nettverksharddisk tilkoblet med kabel til router. Nyeste drivere innstalert på laptop og nyeste firmware på router. Har forsøkt å reservere en IP til laptopen i router med samme resultat, fungerer uten nettbrett tilkoblet men mister nettet når nettbrettet kobles til. Om jeg forsøker å koble laptopen på nettet igjen etter at den er falt ut får jeg bare beskjed om at Windows kan ikke koble til nett. For å få laptopen tilbake på nett, må modem og router restartes uten at nettbrettet har wifi aktivert. I Intel programvaren som er innstalert på laptopen får jeg beskjed om at det ikke blir tildelt IP fra DCHP Server. Noen som ser en løsning? skjønner hva som er feil? Laptop: Samsung NP530U3B med Intel® Centrino® Advanced-N 6230 nettverkskort. Win7. Nettbrett: Samsung Note 10.1. Android 4.0.4. Håper på hjelp, for dette er ganske frustrerende. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Du kan forsøke å sette routerens trådløsnett til 11g. En annen ting som kan hjelpe er å prøve å endre krypteringstype f.eks bytte fra WPA-AES til WPA-TKIP. Men i bunnen ligger kanskje et driverproblem. Jeg ville oppdatert firmware i router og funnet driver hos Intel. Android 4.1 er forresten på vei til Note snart. Det kan hende dette fikser problemet også. Bytter du router til et annet merke så vil sikkert det fikse problemet F.eks Linksys/Cisco har sjeldent slike problemer med Android på trådløs. Endret 20. oktober 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå