danielsen45 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hei jeg kjenner ei jente som er 10år som har lesevansker. Hun stokker ofte om på bokstavene og sliter skikkelig. Dere vet ikke om noen spill eller lignende som kan hjelpe henne? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Har hun dyseleksi? Lenke til kommentar
danielsen45 Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Har hun dyseleksi? Vet ikke, men faren har det så de kan hende hun har arvet det av han Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Norge er et av de beste landene å bo i for de som har lese- og skrivevansker. Skolene tar gjerne tak i det, og har eget opplegg for de som trenger ekstra oppfølging. Men skolen må gjøres oppmerksom på det. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 ta kontakt med PPT i kommunen din. PPT vil komme til å ta noen enkle tester for å se hvor hun er på stadiumet. snakk med skolen. selv lærte jeg ikke å lese før i 5 klasse. jeg er dyslektiker. bli kjent med hun og få vite hva hun liker. finn en veldig enkel og kort tekstet bok eller tekst. jobb dere ord for ord gjennom teksten. belønn henne etter hvert. jobb med ting hun er intressert i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå