Gå til innhold

Hvordan bli admin på en cs-server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

til admin: sorry det med veldig mange like tråden, men forumet klikka helt når jeg posta, så det kom sinsykt mange! jeg sletter de, men hvis jeg logger av og går på min profil, ser på innleg, trykker på den øverste tråden så kommer den tilbake...

Lenke til kommentar

Skal dere ha én maskin som står en plass og er dedikert cs-server, og dere skal være admins og koble dere til denne maskinen fra deres maskiner? Har jeg fortstått riktig?

Da er det enkelt å bli admin:

På servermaskinen åpner du server.cfg i cstrike-mappa. Skriv inn en ny linje der det står:

rcon_password XXX

der XXX er det passordet dere vil ha. Så er det bare å starte serveren.

I config.cfg i cstrike-mappa på din egen maskin legger du til den samme linja med passordet.

Nå har du kontroll over serveren din! Koble deg til serveren din og test. Alle kommandoer du vil at serveren skal utføre, må du skrive i konsollen med 'rcon' foran. Altså, om du vil at serveren skal bytte map til de_dust2, skriver du:

rcon changelevel de_dust2

Du trenger egentlig ikke være en spiller på serveren for å kunne kontrollere den. Bare du kommer deg inn på konsollen i HL/CS, så kan du skrive:

rcon_address <ipadressen til serveren>

rcon_port <porten serveren kjører på, vanligvis 27015>

Den siste linja er ikke alltid nødvendig. Nå skal du kunne styre serveren uten å oppta en slot på den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...