Gå til innhold

FSB overklokking ??

m.sp

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med en ny XP 1700+ og et MSI mainboard, som er nogenlunde "overklokkingsvennlig".

Problemet er at jeg ønsker økt hastighet uten å gå fyskisk til verks på CPUèn...

Derfor tenkte jeg FSB klokking.

Da jeg satte FSB`n (før 133Mhz) til 138Mhz (begynner forsiktig) fungerte dette tilsynelatende bra. Biosen viste XP 1800+ :grin:

Men da jeg satte meg ned med Max Payne, for å se en evn. forandring, klikket spillet etter 5 min spilling. Og pc`n rebootet.

Kan dette være pga. klokkingen (selv om den var meget moderat) Og kan det være skadelig å sette opp FSB da jeg tror at den ene rambrikken min går på 100Mhz?

Og siste spørsmål er i så fall hvordan man kan, i biosen, stille på FSB uten å stille på pci, agp og kanskje ram?

Vet det høres litt newbie ut, men er litt ny på dette her...:wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor tenkte jeg FSB klokking.

Da jeg satte FSB`n (før 133Mhz) til 138Mhz (begynner forsiktig) fungerte dette tilsynelatende bra. Biosen viste XP 1800+

Quote:

Kan dette være pga. klokkingen (selv om den var meget moderat) Og kan det være skadelig å sette opp FSB da jeg tror at den ene rambrikken min går på 100Mhz?

Det kan godt være pga klokkingen, men har du testet no mer på denne hastigheten?

hva ligger temperaturen på? hvilken kjøler har du?

Alle ram brikkene dine kjører på samme hastighet. Hvis du har en pc100 brikke som kjører på 133mhz, er det ikke rart det går galt..

Quote:

Og siste spørsmål er i så fall hvordan man kan, i biosen, stille på FSB uten å stille på pci, agp og kanskje ram?

Ikke med ditt hovedkort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...